Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Ремонт та діагностика турбіни


Опубликованно 05.11.2017 00:01

Ремонт та діагностика турбіни

Сучасні автовиробники часто використовують турбіну. Завдяки їй збільшується кількість повітря, що подається у впускний колектор. Відповідно, зростає потужність і крутний момент ДВС. Але як і будь-який інший механізм, турбіна може виходити з ладу. У статті ми розповімо, як зробити діагностику і ремонт турбіни.Ознаки несправності

Не завжди причиною всіх бід є даний механізм. Тому діагностику турбіни потрібно проводити тільки після виявлення конкретних симптомів. Таким є характерний звук роботи механізму. При наборі оборотів турбіна починає голосно свистіти. Так, цей звук повинен бути присутнім і на справних агрегатах. Але у випадку поломки і дефектів, цей шум можна порівняти з роботою реактивного літака.

Наступний симптом, що говорить про несправності даного механізму, – це витрата масла. Як це проявляється? Як відомо, турбіна змащується і охолоджується маслом від двигуна. Якщо деталь прийшла в непридатність, вона буде «кидати» масло. При зовнішньої діагностики турбіни можна виявити жирні патьоки. Сам рівень масла в ДВС буде неухильно падати.

Зверніть увагу! Використовувати турбований двигун з низьким рівнем мастила категорично заборонено. Це призведе до підвищеного зносу кривошипно-шатунного механізму, а також деталей самої турбіни (вала ротора і так далі).

Чи існує якась норма «поїдання» масла? Так, вона є. Виробник стверджує, що природний догляд мастильної рідини не повинен перевищувати 15-20 відсотків її загального обсягу. Наприклад, у двигунах легкових автомобілів залито 4 літри олії. Якщо «на долив» йде понад 800 мілілітрів (за 10 тисяч кілометрів), значить, автомобілю потрібна діагностика турбіни.

Наступний симптом – характерний колір вихлопних газів. З глушника буде йти чорний дим. При цьому зростає витрата палива. Але цей симптом говорить також про несправності з форсунками або паливним насосом високого тиску.Більш детальна діагностика

Отже, як перевірити даний агрегат на справність? Спершу потрібно зробити зовнішню діагностику турбіни. В автомобілі встановлена гаряча і холодна частина даного механізму. Варто перевірити обидві. На випускному колекторі не повинно бути прогарів та інших деформацій. Але найчастіше проблема криється в холодній частині компресора. Так, турбіна неправильно працює за надриву гумового патрубка, що йде на впускний колектор. Він може покритися тріщинами або зовсім надірватися. У такому разі турбіну ще можна врятувати без ремонту. Зазвичай проблема йде після установки нового патрубка. Вартість його не перевищує 860 російських рублів.

До речі, проблеми з впуском можуть бути і через брудного повітряного фільтра. Його потрібно міняти раз на 15-20 тисяч кілометрів. Проводячи діагностику турбіни, варто перевірити даний очисний елемент. Можливо, причина криється в ньому.

Якщо патрубки цілі, потрібно демонтувати турбіну і робити більш детальний огляд. Зверніть увагу: цей механізм витягується тільки багатогранними ключами або голівками. Інакше можна «злизати» головку болта (останні можуть прикипати, особливо на гарячій частини).

У ході діагностики турбіна дизельного двигуна оглядається на наявність люфтів. Вал компресора не повинен коливатися в радіальному напрямку на 0,9 і більше міліметрів. Осьовий люфт і зовсім виключений (граничний поріг – це 0,05 міліметра).

Крильчатка турбіни не повинна стикатися з її корпусом. На самих лопатях виключена деформація. Якщо лопатки тріснуті або не мають заводський вигин, такий елемент підлягає заміні.Процес ремонту

Після діагностики дизельна турбіна підлягає ремонту (у випадку, якщо були виявлені дефекти). Щоб заощадити час, можна придбати заздалегідь новий картридж компресора. Як він виглядає, показано на фото в статті.

Цей механізм включає в себе всі робочі деталі в турбіні. Отже, спочатку компресора потрібно роз'єднати холодну і гарячу частину «равлики». Для цього знадобиться головка «на 10». Не варто використовувати ріжкові ключі, інакше можна пошкодити болтове з'єднання. Попередньо його обробляють мастилом «рідкий ключ». Далі маркером роблять мітки (кути установки «равликів»). Потім приступають до демонтажу гарячої частини. Вона може прикипіти. Щоб зняти гарячу частину, слід скористатися газовим пальником. Після розігріву метал розшириться і вільно вийде з пазів.

Зверніть увагу! При демонтажі частин турбіни, не можна користуватися молотком. Компресор – дуже крихкий елемент і одним необережним рухом можна повністю вивести його з ладу.

Після цього можна виймати стару частину турбіни з ротором і крильчатками. Але не варто відразу переходити до установки нового картриджа. Після складання важливо усунути всі засмічення, тому холодну частину «равлики» ретельно промивають в бензині і очищають від бруду. Лише після цього вона буде готова до встановлення. Слід також очистити механізми і від старого мастила. Для цього застосовують суху і чисту ганчірку. Потім встановлюють картридж турбіни з новою прокладкою і виробляють складання холодних і гарячих частин. Затягування болтів проводиться хрест-навхрест. Фінальний етап

Після виконання ремонтних робіт потрібно обов'язково промити інтеркулер (це радіатор для повітря, що надходить на колектор).

Якщо цього не зробити, весь бруд що в ньому є, потрапить в новий картридж турбіни. Це негативно позначиться на його ресурсі.Ніж очищати інтеркулер всередині?

Рекомендується використовувати засіб «очищувач карбюратора». Як показує практика, цей продукт відмінно видаляє забруднення за короткий час. В якості аналога можна скористатися гасом. Перед заливкою рідини потрібно закрити друге отвір в радіаторі. Через кілька хвилин його можна відкривати – ви побачите, як звідти поллється брудна рідина. Промивати слід до тих пір поки нутрощі повністю не будуть очищені від бруду.Як відстрочити ремонт турбіни?

Щоб не доводилося відновлювати даний елемент раніше часу, потрібно використовувати якісне масло. Саме від нього на 80 відсотків залежить ресурс і робота механізмів компресора. Регулярно слідкуйте за залишковим рівнем мастила. Регламент заміни масла на турбірованних двигунах становить 7,5-8 тисяч кілометрів. Дотримуючись цих вимог, можна забезпечити тривалу і надійну роботу компресора.Висновок

Отже, ми з'ясували, як проводиться ремонт і діагностика турбіни своїми руками. Турбіна – дуже складний механізм, проблеми яких можуть призвести до сумних наслідків. Тому потрібно заздалегідь знати симптоми несправностей. Так, не варто виключати і природний знос. Але, в будь-якому випадку, діагностика передбачатиме перевірку осьових і радіальних люфтів вала ротора.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.