Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

"Москвич-2141" (АЗЛК): опис, технічні характеристики та відгуки


Опубликованно 20.11.2017 02:34

До середини 80-х років завод АЗЛК випускав автомобілі із заднім приводом, конструкція яких не сильно відрізнялася від «Москвича 412», розробленого 20 років тому. Обсяги виробництва та експорту неухильно падали, незважаючи на косметичні оновлення та випуск «люксової» версії. Завод, який ще недавно був лідером автомобільної промисловості СРСР, перетворювався у відвертого аутсайдера. Підприємству терміново потрібен сучасний і перспективний автомобіль. Такою конструкцією став АЗЛК 2141. Створення нової машини

Варто зазначити, що розробки перспективних моделей АЗЛК почалися відразу після створення 412-го «Москвича». У 70-ті роки було створено кілька досвідчених автомобілів з заднім приводом, але в силу ряду причин до конвеєра вони не дійшли.

Ближче до кінця 70-х років на рівні міністерства було прийнято рішення про масове впровадження переднього приводу на всі перспективні моделі. Оскільки у заводу не було ні термінів, ні досвіду створення автомобілів з переднім приводом, то конструктори при створенні нової моделі широко використовували досвід зарубіжних автовиробників.

Одним із запозичених рішень стала компонувальна схема АЗЛК 2141. Конструкція машини передбачала подовжньо розташований двигун, за прикладом продукції «Фольксваген». Таке рішення забезпечувало хорошу завантаження провідних коліс і можливість розмістити різні силові агрегати.Проблеми з двигуном

Як вже згадувалося вище, терміни створення нової моделі «Москвич» АЗЛК 2141 були вкрай стислими. Для прискорення виходу машини конструктори пішли на непопулярний крок – застосували в якості силового агрегату двигун УЗАМ від попередньої моделі. Без змін залишили зчеплення і елементи гальмівної системи.

З самого початку всім було ясно, що 72-сильний двигун мало підходить для досить важкої машини. Тому почалися пошуки альтернативного варіанту двигуна для АЗЛК 2141. Одним з основних умов вибору було налагоджене серійне виробництво. У таких умовах єдиним відносно відповідним мотором виявився тольяттінській 76-сильний ВАЗ 2106.

Оскільки ВАЗ був не в змозі забезпечувати двигунами всю виробничу програму АЗЛК 2141, то на серійних машинах застосовувалися обидва типи двигунів. Машини першого року випуску оснащені виключно двигунами "ВАЗ".

Паралельно велися роботи по форсуванню силового агрегату УЗАМ. В ході робіт Уфимський завод зіткнувся з величезними труднощами технологічного характеру. На моторі УЗАМ 331, призначеному для автомобіля АЗЛК 2141, вдалося впровадити тільки нову головку блоку і змінений колектор впуску.

Для вирішення проблем з двигунами завод АЗЛК почав будівництво власного виробництва моторного. Передбачалося виробляти два двигуна нового сімейства з робочим об'ємом 1,8-1,9 літра – 95-сильний бензиновий і 65-сильний дизельний. Цей завод добудований не був, тому майже всі випущені АЗЛК 2141 оснащувалися малопотужними двигунами.Перші серійні

Незважаючи на всі труднощі, нова машина пішла у виробництво з середини лютого 1986 року. Майже два роки йшов паралельний випуск старої і нової моделі і лише влітку 1988 року був зібраний останній «Москвич» із заднім приводом. Перші 245 серійних автомобілів були розподілені між співробітниками АЗЛК і ветеранами Великої Вітчизняної війни.

На новій машині було багато незвичайних для АЗЛК рішень – передній привід, п'ятиступінчаста коробка швидкостей, комбінація приладів з тахометром, пластикові об'ємні бампера і багато іншого. У різні роки на АЗЛК 2141 ставилися комбінації приладів різних виробників, але всі вони були закриті гнутим склом, не давали відблисків.

Запасне колесо було винесено з багажного відділення під днище в задній звис автомобіля, що дозволило вирівняти підлогу багажника. У цьому рішенні був великий мінус – вийняти колесо зі свого місця було можливо тільки стоячи на колінах.

Автомобіль позиціонувався як проміжний між продукцією ВАЗ і ГАЗ, тому ціна АЗЛК 2141 в базовому виконанні становила 8500 рублів. В «люксовому» виконанні (вартістю близько 9600 рублів) на машину ставилося штатний радіоприймач і «двірник» на заднє скло.Відмінності ранніх машин

Найперші АЗЛК 2141 мали повторювачі поворотів в передній частині крила, ближче до блок-фарам. Така конструкція фар теж була новинкою для АЗЛК.

Деталі оздоблення салону були різнобарвними з-за труднощів з освоєнням виробництва пластиків. Точно такі ж проблеми були і ВАЗа при виробництві ранніх машин з переднім приводом ВАЗ-2108/09. Багато елементи ранньої обробки салону відрізнялися кількістю та розташуванням точок кріплення.

Ранні машини оснащувалися плафоном підсвічування багажника і штатним кріпленням насоса на обшивці, потім від встановлення цих деталей поступово відмовилися. На задніх сидіннях були відсутні ремені безпеки, хоча були точки для їх установки.

У конструкції багатьох вузлів ранніх АЗЛК 2141 застосовувався пластик. З нього був виготовлений паливний бак і елементи конструкції радіатора. Згодом ці деталі стали робити з металу.Модифікації

Спочатку проект автомобіля АЗЛК з переднім приводом передбачав створення різних за призначенням варіантів машини. Деякі з цих варіантів випускалися невеликими серіями.

Пікап АЗЛК 2141 повинен був встати на конвеєр через п'ять років після запуску базової моделі, але фактично це відбулося тільки в кінці 1993 року. Але перші пікапи з'явилися вже в 1986-1887 рр., ці машини робили з бракованих кузовів і використовували всередині заводу. Але частина з цих машин пізніше була викуплена співробітниками. «Офіційний» пікап «Москвич 2335» з задньої ресорною підвіскою від моделі 2140 випускався дрібними серіями.

Крім того, в 1990 році були зібрані кілька автомобілів з кузовом седан під позначенням АЗЛК 2142. У серію ця машина потрапила тільки в 1998 році в подовженому вигляді під назвою «Князь Володимир» і стала одним із символів загибелі заводу.Вихід на експортний ринок

У 60-ті роки АЗЛК (завод тоді носив ім'я МЗМА) активно експортував свою продукцію. В деякі роки частка експорту сягала до 65-67 відсотків. Потім послідував різкий спад, пов'язаний зі стрімким старінням виробленої продукції.

За задумом розробників Москвич АЗЛК 2141 повинен був повернути частину втраченого ринку. Але проблеми з двигуном не дозволили новій машині відразу вийти на зовнішній ринок. Тільки в 1990 році була створена версія для експорту за кордон.

Оскільки серійні бензинові двигуни не задовольняли ужесточившимся вимогами до токсичності вихлопу, то машину оснастили чотирициліндровим дизелем. Експортна версія з 60-сильним дизелем «Форд ХЛД418» отримала заводський індекс 2141-135. Початковий контракт між заводом АЗЛК і європейським філією компанії Форд передбачав поставку 20 тисяч таких двигунів.

Машини стали поставлятися в Європу 1992 року під торговою маркою «Лада Алеко». Назва «Лада» було застосоване з маркетингових міркувань, оскільки ця марка машин з СРСР була добре відома на європейському ринку.

Реалізацією займалося «Дойче Лада» – дочірнє підприємство Волзького автозаводу. Але ім'я не допомогло машині здобути популярність – усього за рік було продано не більше 400 автомобілів. Вже в 1995 році продажі машин за кордоном припинили, а решта дизельні АЗЛК 2141 були продані на внутрішньому ринку. Такі машини мали написи Aleko і Diesel на кришці багажника і комбінацію приладів з вбудованим індикатором включеній передачі.Проблеми зі збутом

Виробництво АЗЛК 2141 в перші роки випуску, незважаючи на критику з боку покупців, тільки збільшувалася. Багато покупці вибирали АЗЛК 2141 через універсального кузова з великим багажником. Пік випуску припав на 1991 рік, коли було зібрано майже 105 тисяч автомобілів.

Перед заводом відкривалися широкі перспективи розширення модельного ряду, оскільки платформа машини спочатку передбачала можливість застосування різних кузовів. Але низька якість продукції і наростаючі проблеми з поставками комплектуючих призвели до відтоку потенційних покупців. Свою роль зіграв і зростаючий імпорт уживаних іномарок, які успішно конкурували з новими автомобілями вітчизняного виробництва.

Покупці критикували елементи обробки салону, які мали погану стыкуемость і видавали скрип в русі. Великі нарікання викликав двигун УЗАМ, яким комплектувалася велика частина машин, що випускаються. З-за високого ступеня стиснення мотор був схильний до детонації. Розташований низько до землі розподільник легко заливався водою, що служило причиною відмов системи запалювання АЗЛК 2141.Спізнілі нові мотори

До 1994 року Уфимський завод зміг переоснастити своє виробництво модернізованим обладнанням і почати випуск моторів із збільшеним робочим об'ємом. Завод АЗЛК став комплектувати свою продукцію двигуном УЗАМ 3317 з робочим об'ємом 1,7 літра і УЗАМ 3313 з об'ємом 1,8 літра. Нові мотори помітно поліпшили експлуатаційні і динамічні дані машини.

Але мотори з'явилися занадто пізно і не змогли вплинути на продажі АЗЛК 2141. До початку 1996 року завод загруз у боргах, на майданчиках стояли тисячі некомплектних автомобілів. Постачання запчастин для АЗЛК 2141 також стали нестабільними. Всі ці фактори призвели до першої повної зупинки виробництва в лютому 1996 року.Останні 2141

Через рік виробництво було відновлено, в серію пішли модернізовані машини під ім'ям «Москвич Святогор». Ця машина мала масу різних варіантів виконання і заслуговує окремої розповіді. Можна сказати одне – врятувати завод «Святогор» і машини на його базі не змогли, вони лише відсунули його кончину на п'ять років.

У нових машинах збільшилася кількість імпортних комплектуючих. Це дозволило поліпшити споживчі характеристики машин, але в ході кризи в серпні 1998 року завод поніс колосальні збитки. Економічна ситуація на заводі завжди була складною, а цей удар виявився фатальним. В кінці 2001 року головний конвеєр АЗЛК зупинився в другий і останній раз.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.