Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Датчик температури охолоджуючої рідини як перевірити на ВАЗ і іномарках?


Опубликованно 05.01.2018 04:45

Датчик температури охолоджуючої рідини як перевірити на ВАЗ і іномарках?

В будь-якому автомобілі одну з головних ролей грає система охолодження. Як перевірити датчик температури охолоджуючої рідини, повинен знати кожен автомобіліст. На всіх інжекторних і карбюраторних машинах встановлюються датчики температури, але функції у них трошки відрізняються.

Наприклад, на карбюраторних двигунах датчик температури дозволяє виводити інформацію про поточному значенні параметра на приладову панель. А ось в інжекторних системах один датчик дозволяє не тільки показувати поточну температуру системи на панелі приладів, але і подає сигнал на ЕБУ, який включає вентилятор охолодження. Для чого необхідний датчик?

Цей прилад потрібен для того, щоб показати водієві значення температури в системі охолодження. Як було сказано вище, ЕБУ включає вентилятор охолодження, встановлений на радіаторі, з допомогою цього датчика.

Крім того, аналізуючи дані, що надходять від приладу, мікроконтролерну систему дозволяє проводити коректування швидкості колінчастого вала на ХХ (холостий хід) під час прогріву.

При цьому змінюється співвідношення повітря та бензину в паливній суміші, коригується кут запалювання. У конструкції датчиків температури, які використовуються на автомобілях, застосовуються властивості напівпровідників. Такі матеріали мають різний опір електричному струму при зміні навколишньої температури.

А ось датчики, які встановлюються на карбюраторних двигунах і включають вентилятор охолодження, виготовляються з біметалевих пластин. Вони просто деформуються по досягненні певної температури і перемикає силові контакти. Принцип роботи приладу

Обов'язково потрібно знати, як працює пристрій, перед тим як перевірити датчик температури охолоджуючої рідини. ДТОЖ ВАЗ-2110 встановлюється безпосередньо в корпусі термостата. У нього є два моменти, один з яких з'єднаний з корпусом і замикається на масу, а другий іде до микроконтроллерному блоку управління.

Від мікроконтролера надходить на ДТОЖ напруга 5 Ст. Воно далі йде до робочого елементу допомогою пружини з провідного матеріалу. Термістор володіє негативним температурним коефіцієнтом, отже, при підвищенні температури в системі охолодження його опір зменшується.

За різницею напруги електронним блоком управління розраховується значення температур. Якщо прилад виходить з ладу, то його необхідно перевірити, а в разі виявлення поломки обов'язково замінити новим. Ремонтувати або намагатися відновити прилад немає сенсу, вартість його не дуже велика.Симптоми поломки

Але перед тим як перевірити датчик температури охолоджуючої рідини ВАЗ-2109, вам потрібно звернути увагу на симптоми, які можуть виникнути при поломці цього пристрою:На приладовій панелі з'являється повідомлення про помилку.Складно запустити двигун на холодну.При перегріві двигуна не включається вентилятор охолодження.Збільшення витрати бензину.При роботі двигуна на холостому ходу тримаються високі обороти.

Вентилятор системи охолодження може не працювати також з причини наявності поломки в системі живлення. Нерідко виходить з ладу реле, дроти, електродвигун. Тому потрібно переконатися, що вентилятор знаходиться в робочому стані, для цього замініть електромагнітне реле і підключіть безпосередньо двигун.

Основні поломки датчика

Треба знати, як перевірити датчик температури охолоджуючої рідини у "Пассат Б3", маючи під рукою мінімальний набір інструментів. Вам потрібно лише наявність мультиметра. Серед основних поломок датчика можна виділити наступні:Порушується градуювання термістора, з-за цього опір елемента не відповідає значенням температури, які задані для датчика.Позитивний висновок приладу замикається на масу.Порушується герметичність елемента.Відсутній електричний контакт в роз'ємі, обрив електропроводки.Причини поломок

При порушенні градуювання датчик починає показувати "погоду". В результаті цього ЕБУ використовує невірну інформацію, коригує запалення і уприскування палива не так, як необхідно. В результаті холодний двигун досить складно запустити, збільшується витрата бензину, вентилятор системи охолодження включається мимовільно.

Якщо в датчику сталося замикання, то виною тому зазвичай стає руйнування або деформація корпусу. Така поломка визначається електронним блоком управління, він видає сигнал помилки на приладову панель. Герметичність корпусу датчика також втрачається при механічних пошкодженнях, набагато рідше в результаті довгої експлуатації, особливо з проточною водою в системі охолодження.

У тому випадку, якщо відсутній контакт, мікроконтролер переводить двигун в аварійний режим. При цьому вентилятор системи охолодження функціонує постійно, щоб не допустити перегріву двигуна. Якщо відновити контакт в електропроводці можна без проблем, то в перших трьох випадках допоможе тільки заміна датчика.Де знаходиться ДТОЖ?

Перед тим як перевірити датчик температури охолоджуючої рідини ВАЗ-21099, необхідно знайти його на двигуні. На вітчизняних машинах з переднім приводом розташовується цей прилад на корпусі термостата. У карбюраторних автомобілях датчик температури встановлюється в блоці двигуна, також з боку термостата, під розподільником запалювання.

В інших автомобілях цей прилад може розташовуватися як на вихідних патрубках біля головки блоку, так і на термостаті. На деяких автомобілях використовується два датчика, один з яких необхідний для функціонування покажчика температури, що знаходиться на приладовій панелі. А другий датчик видає сигнал на микроконтроллерный ЕБУ.

Як зняти і перевірити датчик?

Обов'язково потрібно демонтувати пристрій, перед тим як перевірити датчик температури охолоджуючої рідини на ВАЗ-2107. Для цього необхідно:Від мінусової клеми від'єднати провід.Потім від'єднайте від корпусу датчика штекер з проводами.Викрутіть за допомогою накидного або ріжкового ключа прилад.

На час проведення ремонту бажано закрити чистою ганчіркою отвір. Перевірка полягає в наступному:У електричний чайник наливаєте холодну воду.Для перевірки градуювання необхідно використовувати електричний термометр (чим точніше, тим краще).Мультиметр підключається до контактів датчика, обов'язково дотримуйтесь полярності. Переведіть тестер в режим омметра.

Далі необхідно нагрівати воду і звірятися з даними, наведеними в таблиці.

Температура води, ° С

Опір датчика, Ом

-20

28680

0

9420

20

3520

40

1459

60

667

80

332

100

177Встановлення нового приладу

Якщо всі свідчення відрізняються незначно, то це можна списати на погрішність вимірювань. Але якщо ж різниця суттєва, необхідно встановлювати новий датчик. А можна придбати в будь-якому автомобільному магазині, вартість цих приладів відносно невисока. Монтаж проводиться в зворотному порядку демонтажу.

Не використовуйте при установці датчика ФУМ-стрічку або силіконові герметики. Досить встановити нову мідну шайбу, яка забезпечить належний рівень герметичності в системі. Якщо застосовувати герметики, то вони можуть потрапити всередину системи і заб'ються канали. Очистити систему від такого роду засмічення буде складно, може навіть доведеться повністю розбирати двигун по частинах, щоб позбавлятися від них.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.