Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Що краще на авто - метан або пропан? Порівняння, відгуки


Опубликованно 06.01.2018 04:12

Що краще на авто - метан або пропан? Порівняння, відгуки

В даний час нікого не здивувати тим, що деякі автомобілі вже працюють на альтернативному паливі – природному газі. І кількість бажаючих переобладнати свої машини під новий вид палива чимало. Але тут постає дилема – що краще метан або пропан на авто? Як показує статистика із загальної кількості автомобілів, які мають газобалонне обладнання (ГБО), співвідношення між видами газу наступне:на пропані пересуваються 70% машин;метан використовують тільки 30% автомобілів.

Щоб зрозуміти, чому склалася така ситуація, необхідний об'єктивний підхід. Варто зауважити, що переобладнанням автомобілів люди почали займатися ще з середини XX століття в країнах Європи та Північної Америки. Головним чином, такий перехід пов'язаний з необхідністю захисту екології. А якщо врахувати, що на той момент спостерігався підвищений ріст цін на бензин, то така міра більш ніж виправдана. Переваги газового палива

Які переваги є у альтернативного палива? З приходом XXI століття газобалонні установки стають дуже популярними, а за рахунок багатьох великих заводів почали активно впроваджуватися у виробництво. У той час багато хто теж задавалися питанням, що краще метан або пропан на авто? Газобалонним обладнанням оснащувалися не тільки вантажні автомобілі і автобуси, але і моделі легкового транспорту.

Безперечною перевагою можна вважати екологічність, оскільки при згорянні газового палива в атмосферу не виділяються сполуки свинцю, які дуже небезпечні для людини. До того ж вміст оксиду вуглецю (II) істотно нижче, ніж при згорянні бензину. Завдяки газу двигун автомобіля працює більш ефективно, а саме паливо не має шкідливого впливу на силову установку.

Не менш вагома перевага полягає в практично безшумній роботі мотора. Це пояснюється наявністю високого октанового числа, за рахунок чого виключається ймовірність детонації.Чи є недоліки?

Якщо хтось спокусився рішенням перевести свій автомобіль на газове харчування і вирішує, що краще метан або пропан на авто, варто перш врахувати недоліки, які теж є.

Суттєвий мінус – це вимушене розставання з простором багажного відділення, так як саме тут розташовується ГБО. До того ж кожен знає, що газ являє собою більш вибухонебезпечну суміш, ніж бензин або дизельне паливо. Звичайно, рідкий склад теж таїть у собі певні ризики, але не настільки. З цієї причини необхідно регулярно проводити ТО автомобілів, що працюють на газу.

Перехід на альтернативне джерело енергії таїть у собі зниження характеристик автомобіля. Падіння динаміки розгону може становити до 5%, однак це може бути компенсовано за рахунок тривалого витрати. У порівнянні з бензином газове паливо згоряє не так швидко і завдяки цьому температура в камері згоряння дуже висока.

Тому, перевівши автомобіль на пропан, треба пильніше стежити за станом поршнів, які чутливі до підвищеним тепловим навантаженням. Разом з цим потрібно вести спостереження за роботою системи охолодження.

Крім того, що не можна провести швидкий старт, так ще не можна вичавити всю швидкість, на яку здатний автомобіль. І все через падіння потужності, яка варіюється в районі 7-20%.Особливості пропану для авто

Газ пропан належить до органічного класу алканів, який виділяється в ході переробки нафтових продуктів (крекінг), але іноді його можна отримати з природного газу. Він істотно важче повітря, а якщо вміст пропану в навколишньому середовищі буде дорівнювати 2,1% і більше, стає вибухонебезпечним.

З метою отримання палива змішуються три газу:пропан;етан;бутан.

Але все-таки що краще метан або пропан на авто? Для цього порівняння варто довести до кінця. Суміш з трьох газів полягає в циліндричні і тороїдальні балони під тиском від 10 до 15 атмосфер. При цьому отримане паливо зберігається в зрідженому стані, в чому полягає характерний ознака від іншого газу – метану.

Оскільки пропан є продуктом розподілу нафти і природного газу, то в його складі присутня велика кількість різних домішок, включаючи масла і супутні речовини. Тому необхідна якісна його очищення і фільтрація.

Крім того, як показують дослідження, певна концентрація газу може впливати на людину як наркотик. У побуті з пропаном знайомі всі курці – їм заправляються запальнички.Особливості метану для авто

Метан відноситься до найпростіших вуглеводнів, набагато легше повітря, а також практично не розчиняється у водному середовищі і не має ні запаху, ні кольору. Чому ж ГБО на метані менш поширене? Відповідь далі за текстом.

Газ практично в чистому вигляді видобувається з великих підземних родовищ, після чого фільтрується. А для додання йому запаху додатково використовуються спеціальні домішки – одоранти. Висока концентрація цих речовин отруйна, проте в якості попереджуючого заходу для газів застосовується безпечне для здоров'я людини.

Щоб отримати паливо, метан стискається під дуже високим тиском – приблизно 200-250 атмосфер. Для його зберігання використовуються досить важкі балони, але в той же час досить міцні. На відміну від пропану, газ стає вибухонебезпечним при концентрації 4,4% або більше в навколишньому середовищі. За рахунок малої ваги метану його швидко забирають повітряні потоки, а накопичується він лише в замкнутому просторі.

Головна перевага ГБО на метані полягає в низькій вартості газу. До того ж це практично чиста суміш, позбавлена будь-яких домішок. Також як і пропан, може надавати наркотичну дію на людину, але в малій мірі. Тому ним в основному користуються господарі газових плит.Порівняльна характеристика метану і пропану

Між цими газами існують вагомі відмінності, причому стосовно питань не тільки зберігання, а й використання. Щоб зберігати метан, потрібні важкі балони в силу високого тиску. Для порівняння – балон ємністю 65 літрів буде важити близько 70 кг.

А щоб забезпечити автомобілю хороший запас ходу на одній заправці, необхідний балон як мінімум на 100 літрів. В якості інших відмінностей можна перерахувати наступні ознаки:Потужність. Якщо пропан знижує потужність двигуна трохи – всього на 3-5%, то втрата від метану може сягати близько 20%.Екологія. З точки зору екологічності виграють авто на газі метан, оскільки він набагато чистіше пропану. В останньому багато різних домішок, за рахунок чого його неможливо вважати повною мірою безпечним.Ризики. Як вище було згадано, пропан більш вибухонебезпечний, ніж його опонент.Вартість ГБО. Провести монтаж пропанового установки набагато дешевше, ніж установка ГБО на метані. Різниця в ціні може скласти до 70%.Заправка. Метанові пункти в цьому плані – це скоріше рідкість, чого не можна сказати відносно пропану.

Як можна помітити, обидва види альтернативного палива мають свої переваги і недоліки, що викликає певні труднощі при виборі будь-якої сторони.Що спільного?

Разом з тим в обох газів є чимало спільного. Приміром, водій в будь-якому випадку виграє в ціні, так як вартість і пропану, і метану істотно нижче витрат на бензин. До того ж деталі двигуна авто на газу зношуються в меншій мірі. Особливо це практично непомітно, коли двигун автомобіля спочатку пристосований до газоподібному пальному.

Але крім загальних плюсів, є і загальні недоліки, за рахунок яких бензин ще досить тривалий час буде утримувати гілку першості як оптимальне паливо. Порівняно з традиційними АЗС, мало не тільки пунктів заправки газом, але і майстерень, які спеціалізуються на обслуговуванні ГБО.

Мало кого може втішити втрата потужності двигуна, особливо тих, хто звик до швидкої їзди. Клапани двигунів зазвичай мало пристосовані до так званого «сухого горіння палива, що призводить до швидкого зносу.Вплив на двигун

З того моменту, як автомобільні двигуни почали працювати на газоподібному паливі, почалися суперечки з приводу того, що краще для силової установки. Вибирали між бензином, метаном і пропаном. Це питання актуальне і в теперішній час, причому є думка, що ГБО на пропані чи метані чинить негативний вплив на експлуатацію автомобіля. Але 60-річна практика в повній мірі спростовує це, і ось чому:бензин може змивати масло циліндрів, чого не можна сказати про газ;у пропану і метану октанове число вище, ніж у бензину – 100 і 110 проти 95 (98) відповідно;при згорянні бензину низької якості утворюється сажа, з газовим паливом такого не буде.

В результаті циліндри зношуються не так швидко, що призводить до збільшення ресурсу, ймовірність детонації виключається, як і поява сажі.Ціна питання

Вартість монтажу ГБО на автомобіль формується в залежності від ряду факторів:вид газу (метан або пропан);покоління ГБО;компанія-виробник;клас автомобіля.

Крім цього, слід враховувати і вік транспортного засобу. Замислюючись перевести свою машину на метан або пропан, варто звертатися тільки в спеціалізовані сервісні центри, а гаражні майстерні краще обходити стороною. Тут мова йде не тільки про власну безпеку, але й інших учасників, включаючи пасажирів. До того ж заправляти балон потрібно не повністю, а на 80% від загальної ємності, чого можуть не знати непрофесіонали.

Крім комплектації ГБО, вартість монтажу включена сама робота, гарантійний термін та оформлення необхідної документації. На установку устаткування буде потрібно 4-12 годин.Виробники ГБО на пропані

Багато сервісні центри пропонують різні версії переходу автомобілів на пропан. Установка проводиться переважно по зарубіжній технології. Серед них можна виділити італійські системи: Lovato, Tomasetto, BRC; польські: STAG і Valtek; обладнання Guther з Франції; Prins з Нідерландів, а також ГБО Tamona з Литви.

Автомобілі вітчизняного або зарубіжного виробництва, що мають карбюратор, можна оснастити ГБО II покоління. Вартість при цьому складе приблизно 300-350$. На інжекторні двигуни ГБО ставиться в залежності від матеріалу колектора: з металевим підійде ГБО II і IV покоління; якщо колектор пластиковий (2001 р. і старше), то тільки ГБО IV.

Вартість монтажу обладнання IV покоління складається виходячи з конструкції двигуна і виробника. Наприклад, установка обладнання STAG на чотирициліндрові мотори буде коштувати 20000, Lovato – 24000, а BRC – близько 43000 рублів. Якщо ж циліндрів 8, то і вартість монтажу тих же виробників буде вдвічі вище – 44000, 65000 і приблизно 80000 рублів.Виробники ГБО на метані

Велика частина устаткування, що працює на метані, теж іноземного виробництва. Вартість монтажу ГБО III покоління від італійського виробника Tartarini стартує від 40000 рублів, а ціна на IV покоління починається з позначки 55000 рублів. Радує, що ціна метану на заправках нижче, ніж пропану. Однак ще потрібно витратити близько 14000-15000 рублів, щоб оформити сертифікат.

Крім високої ціни установки ГБО на метані, є ще одна неприємна особливість. Обладнання V і VI покоління працює тільки зі скрапленим паливом, в якому знаходиться пропан, тоді як метан завжди в газоподібному стані. До того ж, сервісних центрів, що спеціалізуються саме на метані, істотно менше.Громадська думка

Судячи за багатьма відгуками водіїв, які незважаючи на певні ризики, все ж зважилися на установку ГБО, вони віддають перевагу саме пропан. Воно й зрозуміло, хоч ціна метану на заправках невисока, таке обслуговування ще потрібно відшукати. Якщо у великих містах це і зустрічаються, то в передмістях АГЗС і зовсім не знайдеш. До того ж ціна на ГБО з пропаном істотно нижче.Шекспірівський питання: ставити ГБО або не ставити?!

Кожен водій повинен прийняти своє рішення – переобладнати свій транспортний засіб під газове паливо або ж залишитися на бензині. При цьому необхідно керуватися особистими потребами, включаючи особливість експлуатації машини. Якщо за весь рік автомобіль проходить не більше 10-15 тисяч км пробігу, ГБО не скоро заповнить витрачені на неї витрати.

Провівши порівняння метану і пропану, все одно не уникнути плутанини. З одного боку газоподібне паливо краще, ніж зріджена суміш. Тим не менш, вартість ГБО на пропані набагато нижче, а сервісних центрів явно більше. Але як вище вже сказано, остаточне рішення за власником транспортного засобу.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.