Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

402 двигун, "Газель": система охолодження, схема


Опубликованно 08.01.2018 01:10

402 двигун,

«Газель» - мабуть, самий масовий в Росії вантажівка малого класу. Ці машини зустрічаються на вулицях кожен день. Мало хто пам'ятає, але перші «Газелі» йшли з моторами і КПП від звичайної «Волги». У такому вигляді «Газель» проводилася в період з 1995 по 2002 рр. включно. Це був двигун Заволзького моторного заводу, який отримав маркування ЗМЗ-402. Які він має характеристики й особливості? Дізнаємося в нашій сьогоднішній статті.Опис

Двигун ЗМЗ-402 – один з наймасовіших, які коли-небудь випускалися в Заволжя. Цей мотор має алюмінієвий блок з «мокрими» чавунними гільзами. Розподільний вал знаходиться внизу. Даний агрегат випускався серійно з 1981 по 2006 рр. Спочатку 402 двигун для «Газелі» не передбачався. Це був модернізований мотор 24Д, який ставиться на радянську «Волгу». Серед істотних відмінностей 402-го мотора варто відзначити змінений випускний колектор, інший підйом распредвала (він став вище на 0,5 міліметра) і масляний насос. В іншому ЗМЗ-402 був копією мотора 24Д – двигуна з 50-х. Про проблеми ДВЗ ми розповімо пізніше. До речі, схема двигуна «Газелі» (ЗМЗ 402) є на фото в нашій статті. Технічні характеристики

Отже, ЗМЗ-402 – це бензиновий рядний чотирициліндровий двигун з робочим об'ємом до 2440 кубічних сантиметрів. Агрегат має найпростішу карбюраторну систему живлення з механічним бензонасосом.

Система ГРМ – восьмиклапанная, з ланцюговим приводом від колінчастого вала. 402 двигун «Газелі» має 92-міліметровий хід поршня. Діаметр циліндрів – теж 92 міліметра, через що мотор мав малу ступінь стиснення і компресію. У нормі цей параметр становив 8,2 кілограм на кубічний сантиметр. Критичним вважався показник в 6,7 кілограм. Поряд з низьким ступенем стиснення, 402 двигун «Газелі» відрізнявся малою потужністю. Максимальна потужність, яка досягалася при 4,5 тисячах обертів – 100 кінських сил. Крутний момент – 182 Нм при 2,5 тисячах обертів. І якщо для «Волги» цього параметра ще було досить, то для «Газелі» вже немає. Машина була чутлива до найменших перегрузам. Восьмиградусные підйоми здавалися для неї справжнім випробуванням. Рекомендована виробником масло 5w30-15w40. При заміні необхідно лити до шести літрів. Регламент заміни масла – десять тисяч кілометрів. Але автомобілісти рекомендують це робити раніше, на восьми тисячах. Карбюратор на «Газелі» з двигуном 402

Що стосується системи живлення, тут використовувався вітчизняний карбюратор "Пекар" моделі К151. Це штатний елемент, яким укомплектовувалися всі 402-е двигуни. «Газель» не стала винятком.

Як показує себе К151 у справі? Як відзначають відгуки власників, "Пекар" – не найкращий карбюратор. На «Газелі» з 402 двигуном добре поводиться "Солекс". Він не має, таких мінусів, як "Пекар":Витрата палива. З карбюратором К151 «Газель» витрачала близько 25 літрів бензину, причому 92-го. Установка "Солекса" дозволяє знизити цей параметр приблизно на чверть.Робота двигуна. Як не намагалися настроювати "Пекар" автомобілісти, мотор все одно працював нестабільно. На холостих плавали обороти, при розгоні відчувалися провали. На "Солексе" таких проблем немає.Ресурс. К151 володіє малим ресурсом. Через 50 тисяч кілометрів він приходив в непридатність. Причому К151 не підлягав ремонту – спроби встановити ремкомплект були марними. Мотор працював ще гірше. До речі, К151 міг вийти з ладу і раніше. Відома хвороба – заклинювання заслінки вторинної камери. "Солекс" має вдвічі більший ресурс і легко піддається ремонту.Клапана

Як ми вже зазначили раніше, ЗМЗ-402 – це восьмиклапанний мотор, тому в системі ГРМ тільки один розподільний вал. Серед частих проблем – необхідність в регулюванні клапанів. На «Газелі» з 402 двигуном вона повинна проводитися кожні 30 тисяч кілометрів. Причому зазори підлаштовуються строго під кожен тип палива. Виробник заявляє, що тепловий зазор на обох клапанах (впускному і випускному) повинні бути 0,4 міліметра.

Але як показує практика, для нормальної роботи двигуна потрібні інші налаштування. Регулювання клапанів на «Газелі» з 402 двигуном під 92-й бензин повинна проводитися наступним чином. Для впускних клапанів зазор становить 0,30 міліметра, для випускних – 0,25. А ось для їзди на 76-му бензині потрібно збільшити даний параметр до 0,44 міліметрів. Що стосується більшості «Газелей» з 90-х, які експлуатуються сьогодні, вони їздять на пропан-бутані. Під це паливо свій тепловий зазор – 0,35 міліметра. Саме з такими характеристиками машина буде приемистой і тяговитою. Система охолодження

Будь-який двигун внутрішнього згоряння потребу в охолодженні. Не став винятком і двигун 402 «Газелі». Система охолодження двигуна цієї моделі – рідинного типу з примусовою циркуляцією від помпи. Схема СОД представлена в нашій статті.

Пристрій даної системи на всіх «Газелях» однакове. Єдине – на модифікаціях «мікроавтобус» встановлені два отопітеля і додатковий електронасос. У конструкцію СОД входить:Термостат.Розширювальний бачок.Радіатор.Вентилятор, приводящийся в дію від колінчастого вала.Датчик температури охолоджуючої рідини.Ремінь (для приводу вентилятора).Салонний радіатор.Водяний насос.Байпасний клапан.Електронасос системи опалення.

В якості охолоджуючої рідини виробник рекомендує використовувати Тосол А-40. Також мотор працює чистої дистильованої воді. Проте її не можна використовувати в зимовий період часу.

Нижче ми розглянемо найбільш важливі елементи системи охолодження 402 двигуна "Газелі".Термостат

СОД складається з двох кіл – малого та великого. По першому рідина циркулює до того моменту, як мотор прогріється. Як тільки температура досягне заданої відмітки (зазвичай 70-80 градусів), тосол рухається по великому колу. Для чого потрібен термостат? Саме він керує регулюванням і подає рідину з певного контуру в залежності від її температури. Що стосується несправності термостата на 402-м моторі, часто трапляється клин елемента в закритому вигляді. Зважаючи на це двигун починає перегріватися, оскільки рідина циркулює тільки по малому колу, минаючи основний радіатор.Помпа

Інше її назва – водяний насос. Даний механізм забезпечує циркуляцію тосола в системі охолодження. Працює деталь від колінчастого вала. Чим вище обороти, тим сильніше розкручується крильчатка насоса.

Серед несправностей помпи на 402-м моторі варто відзначити виття підшипника. В такому випадку насос розбирається і змінюється вал в зборі з підшипником. Також в непридатність приходить сальник, шків і крильчатка.Вентилятор і радіатор

З заводу на «Газель» з 402-м мотором ставиться трирядне мідний радіатор. Він досить витривалий і служить дуже довго. Але з часом (особливо при використанні неякісної охолоджуючої рідини) починається внутрішня корозія металу. З-за цього погіршується тепловідвід і сильно гріється двигун. Також корозія призводить до течі тосола. Що стосується вентилятора, він шестилопатеві і встановлений на шківа колінчастого вала. Обертається елемент з такою ж частотою, що і сам вал. Працює вентилятор постійно, з-за чого 402-й мотор не може нормально нагрітися взимку.Елементи опалення

Сюди входять:Салонний радіатор.Вентилятор отопітеля з електричним двигуном.З'єднувальні патрубки.Елементи керування грубкою з тросовим приводом.

Часто обривається трос, що перекриває клапан на пічку. З-за цього вона гріє, як влітку, так і взимку. Сам радіатор і вентилятор служать відносно довго.Водяна сорочка та патрубки

Перша знаходиться в самому блоці циліндрів, а також в ГБЦ. Принцип роботи водяної сорочки простий. Холодний тосол, що йде від радіатора, потрапляє в канали блоку і забирає частину тепла. Далі рідина знову потрапляє на радіатор і охолоджується. Серед несправностей сорочки варто відзначити засмічення каналів і внутрішню корозію. Знову ж таки, винуватцем цього проблеми є неякісна охолоджуюча рідина.Генератор «Газелі» (402 двигун)

Трохи розповімо про навісному обладнанні. Двигун ЗМЗ-402 комплектується 65-амперным генератором моделі 1631.3701. Це трифазний синхронний генератор із вбудованим випрямлячем на кремнієвих діодах. Приводиться в дію він допомогою паса від шківа коленвала. Ротор обертається на кулькових підшипниках, що знаходяться в кришках. Варто відзначити, що мастило на вал ротора закладена на весь його термін служби. Всередині задньої кришки є випрямний блок, що регулює напругу. Випрямляч складається з шести діодів, що встановлені в підковоподібні пластини. Даний генератор може видавати струм від 12 до 14 Вольт. В статорі – дві трифазні обмотки, підключені паралельно один одному. Охолодження – повітряного типу, через вікна в кришці.

Для збудження на роторі генератора знаходиться обмотка. Її висновки йдуть на два мідних контакту, що з'єднуються з кільцями вала ротора. Живлення подається через вугільні щітки. Серед проблем даного генератора власники виділяють малу потужність. Для повноцінної експлуатації необхідно мінімум 80 Ампер-годин. Також часто виходять з ладу щітки генератора і «шоколадка» (регулятор напруги).Ресурс

Ремонт двигуна 402 «Газелі» знадобиться не раніше, ніж через 200 тисяч кілометрів. Для комерційного автомобіля це не великий термін. Мотор може «капиталиться» до чотирьох разів. А щоб ремонт двигуна «Газелі» не знадобився тривалий час, потрібно вчасно міняти в ньому масло і не перегрівати мотор.

Також слід виставити правильне запалювання. На «Газеле» з 402 двигуном він виставляється на трамблері. Настройка кута випередження запалювання дозволить зберегти клапана від прогару і збільшити прийомистість двигуна.Висновок

Отже, ми з'ясували, що собою являє двигун ЗМЗ-402. Конструкція даного мотора досить застаріла, через що виникають часті поломки з ним. Тому власники старих "Газелей" встановлюють замість нього більш сучасні, 405 і 406 мотори. При такій же витраті вони видають набагато більше потужності й крутного моменту. А поломки з ними трапляються набагато рідше.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.