Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Механізм склопідіймача - пристрій, особливості та відгуки


Опубликованно 09.01.2018 04:22

Механізм склопідіймача - пристрій, особливості та відгуки

Час від часу кожному автовласникові доводиться опускати скла в машині. Неважливо, з чим це пов'язано – з необхідністю покурити за кермом, передати які-небудь документи або просто провітрити салон. На перший погляд робота склопідіймача здається досить простий – натиснув кнопку і почекав, поки відкриється вікно. Але не все так однозначно. Що ж, давайте детально розглянемо механізм склопідіймача і його принцип роботи.Характеристика

Виходячи з самого слова стає зрозуміло, для чого потрібен цей елемент.

Отже, склопідйомник являє собою пристрій, що дозволяє опускати і піднімати бічні вікна в автомобілі. Існують різні типи даних механізмів. Вони відрізняються як по конструкції, так і за принципом роботи. Давайте ознайомимося з механізмом склопідіймача більш детально. Різновиди

В першу чергу, дані елементи розрізняються за типом приводу. Існують:Механічні склопідйомники (у простолюдді «весла»). Вони приводяться в дію за допомогою спеціальної рукоятки на дверній карті, яка нагадує весло. Зусиллям руки ми переміщаємо скло в потрібному напрямку.Електричні. З'явилися вони трохи пізніше. Тут, на відміну від попередніх, в роботу включається електричний моторчик. Саме він створює ті зусилля, які раніше було задіяти руками автовласникові. Тепер, щоб опустити або підняти вікно, достатньо просто натиснути на відповідну кнопку. Далі електроніка сама все зробить – сигнал передається на реверсивний двигун, і той починає свій рух по рейці. Зазвичай такий перемикач знаходиться в районі дверної ручки. В залежності від комплектації авто, таких склопідйомників може бути два або чотири.

Також механізм склопідіймача відрізняється по конструкції. Про це ми розповімо нижче. Пристрій і принцип роботи

Незалежно від приводу, механізм склопідіймача ділиться ще на два виду. Він може бути одне - і двухрычажным. Почнемо з першого.

Застосовується одноважільний механізм склопідіймача на ВАЗах, а також на деяких бюджетних іномарках типу «Нексії». У конструкцію елемента входить зубчасте колесо, важіль і пластини. Останні кріпляться намертво до скла болтами і дозволяють рухати його в потрібному положенні. На кінці важеля є повзун. Що це таке? Повзун являє собою пристосування, що переміщує пластину по рейці разом зі склом. Зазвичай це пластиковий ролик з невеликою кількістю змазки. Принцип роботи такого механізм склопідіймача двері передньої дуже простий. Коли водій натискає на кнопку або крутить «веслом», задіюється зубчасте колесо. Воно рухається по рейці вгору-вниз. А оскільки скло з'єднане з пластиною, воно також переміщається в заданому напрямку завдяки повзуна. Якщо це електричний механізм склопідіймача («Нексії» такі зустрічаються в комплектації GLE), цим процесом управляє электромоторчик. Саме він рухає зубчасте колесо у напрямку, заданому кнопкою. Жодних тросів тут немає – тільки дроти.

Тепер про двухрычажном механізм склопідіймача. Він теж йде як з механічною, так і з електричним приводом. У конструкції є зубчасте колесо, пластина з болтами, повзунок і важіль. Але на додачу до основного додається ще і додатковий. В якості приводного елемента використовується трос або реверсивний двигун.

До другого важеля в двох місцях кріпляться повзуни. Один переміщує пластину зі склом, другий рухається тільки по пластині, що кріпиться усередині дверей. Зубчастих коліс тут два. Вони стоять з лівої і правої сторони приводний шестерні. У чому плюс такої конструкції? Як кажуть відгуки, з двухрычажными механізмами спостерігається менше проблем з перекосом. Також відгуки кажуть, що такі механізми більш надійні і довговічні. А процес опускання скла здійснюється трохи швидше.Несправності

Є декілька симптомів, що свідчать про несправності даного елемента. Коли потрібна заміна механізму стеклопод'емника? Необхідна вона в разі, якщо при підніманні і опусканні вікна чути сторонні звуки або скло заклинює в одному положенні. Якщо привід електричний, воно може закриватися ривками або зовсім не реагувати на натискання кнопок. У разі коли механізм механічний, можна констатувати розрив або розтяг троса. Рідше виходять з ладу повзунки і зубчасте колесо.

Чи існують інші причини, по яким не працює механізм склопідіймача? Найчастіше проблеми з них виникають із-за засмічення рейки і попадання в пази сторонніх предметів. Також на рейці може висохнути мастило, з-за чого вікно туго повертається назад (при цьому опускається, як належить).Заміна

Як зняти механізм склопідіймача своїми руками? Незалежно від того, електричний він або механічний, принцип демонтажу один і той же. Отже, оскільки механізм захований усередині дверей, спершу необхідно зняти обшивку. На різних автомобілях вона демонтується по-своєму. У більшості випадків потрібно знайти під заглушками гвинти, що кріплять ручку і викрутити їх. Якщо це механічний склопідйомник, необхідно витягти стопор, а потім й сама «весло». Далі акуратно підчепити краю обшивки і відтягнути її назовні. Вона кріпиться на пластикових «клопа» - рекомендується запастися новими, оскільки вони одноразові. Якщо встановлені ЕСП, потрібно відключити проводок від центрального блоку управління підняттям стекол. На наступному етапі потрібно зняти з корпусу моторчик і чорні лючки. Потім відкручуємо болти на пластині, що кріплять скло.

Зверніть увагу: під час демонтажу вікно повинно перебувати в піднятому стані. В іншому випадку отримати механізм склопідіймача буде дуже важко. Це стосується як електричних так і механічних елементів.

Після цього знімаємо з бічних роликів і з самого кріплення скла тросик (якщо такий є). Також виймаємо його з верхнього повзунка. Потім відкручуємо болти кріплення механізму до дверей (ключем на 10). Зазвичай їх два або три. Тепер можна сміливо отримувати старий склопідйомник. Новий елемент встановлюється на місце в зворотному порядку.Дрібні поломки

Буває так, що вікно падає всередину і більше не піднімається. Може здатися, що механізму стеклопод'емника прийшов кінець. Але це не так. Справа ховається в двох пластикових фіксуючих деталях. Їх можна побачити після розбирання дверної карти. Ці деталі теж можуть виходити з ладу. Продаються вони окремо, тому при їх несправності необов'язково витрачатися на новий склопідйомник.Корисна порада

Щоб механізм управління вікнами прослужив максимально довго, виробники рекомендують проводити періодичне обслуговування. У чому полягають ці роботи? Раз в 1-2 року рекомендується знімати обшивку і змащувати тертьові деталі.

Це зубчасте колесо-рейка і пластикові повзунки. За цей час в механізмі може накопичуватися сміття, який теж потрібно очищати разом зі старою висохлої мастилом. У якості останньої при обслуговуванні можна використовувати "Литол-24". Це досить густа змазка, яка добре тримається на сполучуваних деталях склопідіймача.Висновок

Отже, ми з'ясували, що таке механізм склопідіймача в авто, як він влаштований і як його замінити. Як бачите, цю операцію можна зробити своїми руками. А щоб механізму не потрібен ремонт, не варто забувати про його технічному обслуговуванні.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.