Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

ВАЗ-21083, двигун: технічні характеристики


Опубликованно 11.01.2018 03:20

ВАЗ-21083, двигун: технічні характеристики

Легковий автомобіль ВАЗ-2108 з'явився в продажу в кінці 1984 року. Машина була базовою моделлю для цілого сімейства автомобілів з переднім приводом під загальним найменуванням «Лада-Супутник». Конструкція була революційною для автомобільної промисловості СРСР.Загальні відомості

Спеціально для нового сімейства були розроблені двигуни моделей ВАЗ-21081 (1100 куб. см), 2108 (1300 куб. см) і 21083 (1500 куб. см). Перші роки машини оснащувалися двигунами з об'ємом двигуна 1100 і 1300 куб. см. Перша 54-сильна версія поставлялася на експорт, усередині СРСР такі машини майже не продавалися. Основну масу автомобілів для внутрішнього ринку оснащували 64-сильним мотором.

Всі двигуни сімейства мають високу ступінь уніфікації. Відмінності тільки в блоках циліндрів (три види, що мають різний діаметр і висоту блоку), головках блоків (два види, з різним перетином газових каналів), поршнях (два види, діаметром 82 та 76 мм) і колінчастих валах (два види, коліна під різний хід поршня).

Освоєння самого потужного 72-сильного варіанту двигуна 21083 затягнулося на кілька років. Але саме цього варіанту було призначено стати довгожителем і протриматися в модернізованому вигляді на конвеєрі до теперішнього часу. Широко застосовується на продукції Волзького автозаводу 87-сильний мотор з об'ємом циліндрів 1,6 літра створений на основі двигуна 21083.Конструктивні особливості

Двигун з максимальним робочим об'ємом був представлений широкій аудиторії на презентації п'ятидверного хетчбека ВАЗ-21093 у 1987 році. Оскільки машина позиціонувалася як більш дорога і престижна, то базовим повинен був стати самий потужний двигун 21083. Але в силу ряду причин освоєння серійного виробництва двигуна затягнулося. Перші машини ВАЗ-21093 з'явилися у продажу в 1988 році і оснащувалися ще однією новинкою для ВАЗа – п'ятишвидкісною коробкою передач.

Габаритна довжина двигуна 21083 максимально скорочена, що продиктовано поперечним розташуванням силового агрегату під капотом. Одними з основних умов при розробці мотора були паливна економічність, скорочення викидів шкідливих речовин і зниження маси мотора. Вага двигуна вдалося скоротити до 95 кг.Блок циліндрів

Блок циліндрів двигуна 21083 виготовлений з чавуну і має діаметр циліндрів 82 мм. На заводі деталь фарбували в характерний синій колір. Конструкція блоку допускає розточування та хонінгування дзеркал циліндрів до ремонтних розмірів. Всередині тіла блоку виконані магістралі для подачі мастила до підшипників колінчастого і розподільного валів.

На блоці циліндрів встановлюється масляний фільтр і штуцер трубопроводу відкачування газів картерів. В штуцері є місце для установки опціонального датчика рівня масла. На блоці є припливи для кріплення генератора і передньої опори двигуна. До задньої частини блока кріпиться картер зчеплення.

Для рівномірного охолодження канал для охолоджуючої рідини виконаний по всій висоті циліндра. Між циліндрами протоку рідини немає. Ці канали безпосередньо пов'язані з встановленим на передній частині блока відцентровим насосом. Верхня частина каналів відкрита і стикується з аналогічними каналами в голівці блоку. Поршнева група і ГРМ

Двигун комплектували алюмінієвими поршнями зі спеціальними виїмками під тарілки клапанів. У разі обриву ременя клапана не вдарялися про поршні. Колінчастий вал двигуна 2108 і 21083 ідентичний. Вкладиші підшипників колінчастого вала на перших серіях мотора були симетричними і взаємозамінними. Але з 1988 року нижні вкладиші не мають канавки для подачі масла.

У конструкції поршня була спеціальна сталева пластина, залита в тіло поршня над отвором для пальця. Ця пластина дозволяла зменшити теплові деформації поршня і уникнути його клина. Поршень має три кільця – два компресійних і одне маслосъемное. Верхнє кільце має самий напружений режим роботи і має особливу форму і покриття з хрому. Шатуни на всіх моторах «Лади-Супутник» однакові.

Розподільний вал установлено в голівці блоку і приводиться від колінчастого вала ремінним приводом. Головка двигуна 21083 має збільшені на 2 мм канали подачі робочої суміші. Півторалітровий мотор має впускні клапана збільшеного діаметру і прокладки головки блоку під збільшений діаметр циліндра.Система змащення

Двигун обладнаний змішаною системою змащення: частина вузлів змащується від шестеренчатого насоса (підшипники валів), а частина – самопливом та розбризкування (поршні, дзеркала циліндрів і інші вузли). Кількість масла в картері двигуна 3,5 літра, проте все масло не зливається і для заміни досить 3-3,2 літра олії.

Масло для двигуна 21083 повинно мати високі змащувальні характеристики і здатність зберігати свої властивості тривалий час при різних температурах. Спочатку для мотора рекомендувалося мінеральне масло М6/10Г або 12Г.

В даний час власники застосовують мінеральне або напівсинтетичне масло з індексами в'язкості 5W40 або 10W40. При використанні повністю синтетичного масла є ймовірність появи течі. Особливо часто це спостерігається у двигунів з великими пробігами. Система живлення

У систему живлення двигуна входили паливний бак, насос, карбюратор і з'єднувальні трубопроводи. Ємність паливного бака на всіх машинах «Лада-Супутник» становила 43 літри. Карбюратор двигуна 21083 виготовлявся по ліцензії французької компанії «Солекс» і був досить надійним в експлуатації. Проблеми міг приносити лише залипає клапан системи холостого ходу.

Випуск моторів з такою системою живлення тривав до початку 2000 років. Однак зростаючі вимоги до витраті палива і чистоті вихлопу призвели до помітних змін системи живлення. Вже в 1994 році з'явилися перші мелкосерийные двигуни 21083 з інжектором. Мотори з уприскуванням палива мали знижену потужність-70 к. с. Перші роки виробництва основна частина таких машин поставлялася на експорт.

Рання система вприскування використовувала компоненти фірм «Бош» або «Дженерал Електрик». Потім стала застосовуватися вітчизняна система управління уприскуванням палива під позначенням «Січень».Висновок

В даний час збереглася велика кількість машин з двигуном 21083 з різними системами харчування. Мотори мають досить великий ресурс і високу ремонтопридатність. Оскільки АвтоВАЗ продовжує випуск 8-клапанних моторів, проблем із запчастинами не спостерігається.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.