Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Датчик температури охолоджуючої рідини, "Пріора": особливості, будову та відгуки


Опубликованно 15.01.2018 07:12

Датчик температури охолоджуючої рідини,

В Росії дуже люблять автомобіль «Лада Пріора». Це надійна, проста і доступна за ціною машина. В якості двигуна в ній використаний сучасний інжекторний агрегат від "АвтоВАЗ". Для роботи такого ДВС важлива справність датчика температури охолоджуючої рідини. "Пріора" рідко виходить з ладу через поломки даного елемента. Але якщо це сталося, автолюбителі повинні знати, що робити. Принцип дії і пристрій ДТОЖ

Раніше в якості датчиків температури інженери використовували примітивне термореле. Воно встановлювалося навіть на двигуни з моно-інжекторною системою живлення. Коли контакт цього реле відкритий, то двигун прогрівається. Коли контакт закриється, ЕБУ думає, що двигун прогрітий.

ДТОЖ ВАЗа являє собою термістор. Це терморезистор, опір якого залежить від температури тосолу. Зазвичай температура ОЖ у двигуні контролюється безперервно. Тому термістори виготовлені з оксиду нікелю або ж кобальту (інші метали не застосовуються в конструкції). Особливість даних сплавів в тому, що при підвищенні нагріву зростає і число електронів (а значить, падає опір).

Термістор, що знаходиться всередині датчика, відрізняється від'ємним коефіцієнтом. Опір його максимально, коли двигун холодний. На ДТОЖ подається живлення на 5 В (допустима похибка - 0,2 В). У міру прогріву і зміни опору, напруга падає. ЕБУ спостерігає за змінами напружень і, виходячи з цих даних, визначає температуру силового агрегату.

Датчики на інших автомобілях (наприклад, на моделях від «Рено») відрізняються позитивним температурним коефіцієнтом. Елемент влаштований таким чином, що при зростанні температури опір датчика не падає, а зростає. Особливості ДТОЖ «Пріори»

Більшість власників цих моделей авто часто плутають датчик температури охолоджуючої рідини на «Пріорі» з елементом, що вимірює температуру в навколишньому середовищі і в салоні. Це дві різні деталі. Головне завдання першого пристрою – це постійний моніторинг температурних показників антифризу в системі охолодження.

На «Приорах» використовується два датчика. Перший монтується на ГБЦ – він відповідає за виведення інформації про температуру силового агрегату на панель приладів. Це самий звичайний покажчик. Другий елемент, який є саме датчиком температури охолоджуючої рідини «Пріори», виконує більш важливі завдання. Він передає електричні імпульси на ЕБУ, а потім активує вентилятор. ДТОЖ грає не останню роль і у процесі утворення горючої суміші, а також в процесі роботи двигуна під навантаженням. Принцип дії

ДТОЖ «Пріори» встановлено безпосередньо в корпусі термостата. Це дозволяє забезпечувати максимальну точність імпульсів. Так як ДТОЖ завжди перебуває в контакті з антифризом, то він може практично моментально визначати найменші зміни в температурі. Також він швидко передає сигнали на ЕБУ. Мозок автомобіля на базі отриманої інформації коригує параметри роботи двигуна, змінюючи склад паливної суміші.

Якщо рівень антифризу буде занадто малий, контролер буде отримувати неправильні дані, тому двигун може працювати з перебоями. Це ж спостерігається через поломки датчика. Ознаки і наслідки несправностей ДТОЖ

Якщо датчик температури охолоджуючої рідини «Пріори» 16 клапанів вийшов з ладу, то це відразу спричинить за собою масу неприємностей. Істотно зросте витрата палива. Також за рахунок більш багатої суміші підвищиться кількість шкідливих викидів. З тієї ж причини мотор може погано заводитися «на гарячу». При надмірно багатої суміші існує ризик прогару поршня.

Одночасно з цим погіршаться динамічні характеристики автомобіля і керованість. Двигуну знадобиться більше часу на прогрів до робочої температури, так як із-за неправильних сигналів від датчика ЕБУ буде включати вентилятор системи охолодження. У такому випадку існує високий ризик перегріву.

Не завжди датчик виявляється повністю вийшли з ладу. Всі ці симптоми можуть викликатися окисленими або пошкодженими контактами. Нерідко причина в проводці або у витоках антифризу. Тому знімати датчик і міняти його потрібно тільки після ретельного огляду контактів. Діагностика

Щоб перевірити ДТОЖ в гаражних або домашніх умовах, знадобиться ємність з охолоджувальною рідиною. Також потрібен термометр, здатний точно вимірювати температуру до 120 градусів.

Необхідно замінити опір датчика в різних температурних режимах. Антифриз в процесі діагностики потрібно підігріти. Отримані дані на мультиметре звіряють з температурою на градуснику.

Так, при 100 градусах опір датчика складе приблизно 178 Ом. При 90 градусах – 239 Ом, при 82 – 319 Ом. При нулі буде близько 7278 Ом. Де знайти ДТОЖ на двигуні

Якщо датчик несправний, його потрібно замінити. Але не кожен знає, де знаходиться датчик температури охолоджуючої рідини на «Пріорі». Елемент, що впливає на роботу двигуна, розташований всередині корпусу термостата. Це стосується моторів на 1,6 і 1,8 літра з 16-клапанним механізмом газорозподілу. Заміна

Якщо діагностичні процедури показали, що елемент знаходиться в робочому стані, а симптоми несправності все одно активно проявляються, тоді треба ще раз уважно перевірити контакти, проводку, якість підключення. Якщо з'ясувалося, що прилад не працює, потрібна заміна датчика температури охолоджуючої рідини «Пріори». З процесом заміни впораються навіть початківці автовласники.

Існує два двигуна «Пріори». Деякі думають, що на різних двигунах процедура заміни буде різною. Однак це зовсім не так. І на 8-ми, і на 16-клапанному двигуні все робиться однаково. Корпус термостата встановлюється в одному і тому ж місці. Різниця лише в тому, що потрібно заздалегідь демонтувати магістраль, що з'єднує повітряний фільтр з дроселем.

Першим ділом перед заміною потрібно знеструмити бортову мережу. Для цього можна зняти мінусову клему з АКБ. Далі з радіатора зливають трохи антифризу. Це потрібно, щоб охолоджуюча рідина розливалася, коли буде викручуватися ДТОЖ.

Виконавши підготовчі процедури, потрібно підібратися до датчика. Якщо доставляє незручності патрубок між дроселем і повітряним фільтром, його слід демонтувати. Для цього від'єднуються хомути викруткою. Далі від пристрою відключають клему, а також її кріплення. Після цього беруть відповідну голівку і вороток під неї і викручують елемент, після чого деталь акуратно витягують з посадкового місця.

Далі в зворотному порядку встановлюється новий ДТОЖ "Лади Пріори". Щоб він надійно сидів на призначеному йому місці і не выворачивался, краще скористатися фіксаторами різьби. Ці засоби продаються в будь-якому автомагазині. Виконавши ці дії, підключають роз'єм, доливають у систему антифриз або тосол (залежно від того, яка ОЖ використовувалася раніше). Як правило, рідина ллють до середнього рівня в бачку. Далі перевіряють деталь на працездатність. При +40 градусах стрілка повинна зрушити з місця. Висновок

Ось так можна продіагностувати і замінити датчик температури охолоджуючої рідини «Пріори». Ціна пристрою становить приблизно 300-350 рублів. Купити його можна в багатьох автомагазинах. Після заміни датчика машина буде знову в строю. Не варто зволікати з цим процесом. Ігнорування даної проблеми тягне за собою купу неприємних моментів, таких як підвищена витрата палива і робота двигуна не в своєму температурному діапазоні.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.