Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Чи варто встановлювати систему контролю тиску в шинах TPMS: характеристики та відгуки


Опубликованно 23.01.2018 19:52

Чи варто встановлювати систему контролю тиску в шинах TPMS: характеристики та відгуки

Практично будь-який сучасний автомобіль простий в експлуатації – сідай за кермо, вмикай потрібну передачу і в путь-дорогу! Але ця простота пояснюється складністю пристрою всього транспортного засобу. Також варто відзначити злагодженість роботи багатьох вузлів і агрегатів. І це стосується не тільки важливих систем, таких як ДВС і КПП, система контролю тиску в шинах TPMS теж заслуговує уваги.

Автолюбителі, особливо ті водії, у яких за плечима багатий досвід, знають, що зниження тиску в шинах призводить до зниження керованості і стійкості автомобіля. Більшість власників досі накачують колеса при кожному зручному випадку, коли автомобіль вже помітно просів.

Щоб не довелося мучитися, краще встановити спеціальні датчики, які візьмуть на себе моніторинг за станом шин. Про це і поговоримо в даній темі статті.Що таке TPMS?

Якщо по суті, то тут немає нічого складного в розумінні. Це спеціальний пристрій, який дозволяє з легкістю визначати, який тиск в шинах на даний момент часу. Причому тип транспортного засобу не має значення.

А що відносно інтерфейсу, то він може бути у вигляді:калібрувальної шкали;дисплея на міні комп'ютері;на екрані бортового комп'ютера – причому вся необхідна інформація виводиться в режимі реального часу.

Система контролю тиску повітря в шинах TPMS розшифровується як Tires Pressure Monitoring System, що і перекладається як "система контролю тиску в шинах".Необхідність в контролі

Крім тиску в шинах, на поведінку автомобіля на дорозі впливає кілька факторів. Щоб більш наочно уявити собі наскільки даний пристрій TPMS необхідно, достатньо поглянути на наведений нижче малюнок.

Як неважко здогадатися, певний тиск в шинах створює так зване пляма контакту колеса з дорожнім покриттям. Отже, від цього залежить, наскільки безпечно керувати своєю машиною, і яка буде тривалість експлуатації самих шин.

У більшості випадків можна і не помітити прокол колеса вчасно, як це буває у випадку пробиття одного із задніх коліс. А їзда зі спущеною шиною, з подоланням більше сотні метрів, рано чи пізно призводить до неминучого пошкодження покришок. Подальше її використання вже знаходиться під великим питанням.

Установка системи контролю тиску в шинах і датчиків TPMS дозволить бути в курсі зниженого тиску і при необхідності прийняти екстрені рішення (гальмування) під час руху автомобіля. Це вбереже покришки від передчасного зносу, що, в свою чергу, дозволить зберегти сімейний бюджет.Принцип дії TPMS

Як же працює ця диво-система? Головний блок включається, варто тільки водієві повернути ключ запалювання. Далі він безперервно стежить за бездротовими сигналами датчиків TPMS. Крім цього, в системі є приймач, який здатний зберігати в собі ID коди кожного з датчиків. Це ідентифікаційний номер, який присвоюється кожному сенсору індивідуально.

Як тільки приймач отримує сигнал, він проводить звірку ID коду, аналізуючи, ідентичний він кодом, який збережений у блоці управління. При збігу підключається тривожний алгоритм TPMS. В обов'язки TPMS (системи контролю тиску в шинах) Parkmaster, як втім, і будь-якої іншої моделі, входить аналіз тиску в шинах і зміна температури. На це витрачається певний проміжок часу, після чого робиться висновок про наявність потенційної небезпеки або її відсутність. Про це дається знати водієві.

Крім цього, блок здатний провести самостійну діагностику щодо своєї працездатності ланцюга. І якщо буде виявлена несправність, власник транспортного засобу буде обізнаний.Особливості системи контролю

Та система, яка виробляє моніторинг тиску в шинах, що дозволяє своєчасно реагувати на будь-які відхилення (аж до критичного значення) і передавати всю необхідну інформацію на індикатор. При цьому система буває декількох видів:прямий контроль;непрямий контроль;використання спеціальних ковпачків.

Незважаючи на те, що кожен з перерахованих способів контролю працює по-своєму, основне завдання, яке покладається на систему контролю тиску в шинах TPMS в цілому, одна – виявити зміну тиску в шинах і оповістити про це водія.

Що характерно, системи дозволяють виявити спущене колесо ще на ранній стадії. Це дозволяє уникнути щоденних маніпуляцій з манометром з боку водія.

Але іноді від даних пристроїв немає толку – значний прокол або при розриві шини. У цьому разі повітря з шин виходить занадто швидко і порушення керованості автомобілем водій відчує задовго до того, як автоматика подасть сигнал. Перш ніж купувати дані системи, краще ознайомитися з тим, як вони влаштовані.Прямий моніторинг

Дана система контролю має наступне позначення – dTPMS. Тут використовується прямий вимір тиск в шинах. При цьому на всі колеса ставляться спеціальні датчики, кожен з яких, крім вимірювача тиску, може визначати температуру, і оснащений передавачем, який пов'язаний з пристроєм.

Що стосується датчика тиску, то він може бути двох видів:внутрішній;зовнішній.

TPMS система контролю тиску в шинах, оснащена першим типом, який замінює вентиль на шині, і, крім свого прямого обов'язку, може передавати відомості щодо тиску повітря. Другий елемент кріпиться безпосередньо на сам вентиль. Який сигнал поступає на блок управління, який займається його обробкою, після чого результат з'являється на приладовій панелі. За допомогою прямого контролю можна оцінити наскільки змінилося тиск в шинах. Воно може бути незначним, сильним або раптовим.

У випадку, коли один з датчиків несправний, задіюється система DDS. Тільки вона не здатна проводити вимірювання тиску в шині, лише фіксує його зміни. Про результати її роботи можна судити по лампочці.

Вся система dTPMS відрізняється складним обслуговуванням. Так, якщо необхідно замінити колесо або провести його балансування, то без повторного калібрування не обійтися. Інакше це зветься пройти «навчання». У будь-якій інструкції системи контролю тиску в шинах TPMS про це згадується (якщо це необхідно). Тому важливо не просто придбати її, але і заглянути в документації і ознайомитися з її змістом.

Крім цього, при використанні dTPMS, не можна у випадку проколу заливати всередину колеса гелі та інші подібні засоби. Це згубно позначається на датчиках тиску, і вся система може вийти з ладу.Непрямий контроль

Непряма система контролю теж має своє позначення – iTPMS і, як правило, вона являє собою частину ABS. Тут немає необхідності в установці будь-яких додаткових датчиків для вимірювання тиску. Принцип роботи тут трохи інший. Замість нього відбувається вимір швидкості обертання коліс. Штатними пристроями ABS/ESP.

На відміну від нормального колеса, спущеного радіус менше, отже, за час одного обороту воно проходить меншу відстань. За це відповідає спеціальний датчик, і поступаемая з нього інформація приймається блоком ABS, де піддається обробці.

Якщо, наприклад, система контролю тиску в шинах TPMS 200 (CMT-TP200) зауважує будь-яка розбіжність, то водій буде повідомлений контрольної лампою на приладовій панелі в супроводі звукового сигналу.

Що стосується допустимих параметрів, то за їх зберігання відповідає пам'ять контролера. У системи є як гідність, так і недолік. І якщо простота – це, скоріше, плюс. То от мінус полягає в калібруванні після кожної підкачки, проведення процедури балансування, а також заміни коліс.Використання ковпачків

Як дешевий і дієвий варіант з контролю тиску в шинах – придбання спеціальних ковпачків. Тут взагалі не потрібно встановлювати ніяких датчики, а все, що потрібно – це накрутити на вентилі ковпачки. Верхня їх частина прозора, що служить індикатором стану коліс.

У них використовується колірна індикація:Зелений колір – все в порядку, можна їздити, ні про що не турбуючись.Жовтий колір – треба перевірити тиск в шинах.Червоний колір сигналізує про те, що потрібно накачати шини і їхати в цьому випадку небезпечно.

Що стосується недоліків системи контролю тиску в шинах TPMS – необхідно періодично оцінювати їх технічний стан. А під час руху автомобіля це зробити неможливо.Штатне оснащення

Багато сучасні автомобілі, якщо брати до уваги максимальну комплектацію, вже можуть бути оснащені системою контролю тиску в шинах ще на заводі-виробнику. Вся система працює так само, як розглянутий непрямий метод контролю. Тільки тут варто дещо врахувати.

Датчики швидкості, які встановлюються на всі колеса, вимірюють швидкість їх обертання, передаючи імпульси в головний блок. Той, у свою чергу, аналізує сигнали, що приймаються і в разі розбіжності з даними, виводить попередження на приладовій панелі. Вся справа в тому, що спущений скат, зменшуючись у діаметрі, рухається швидше щодо певної відстані.

Ось тут і криється заковика щодо штатної системи контролю тиску в шинах TPMS, оскільки те ж саме можна спостерігати і при входженні автомобіля в повороти. При цьому зовнішнє колесо робить більше обертів, ніж внутрішнє. У зв'язку з цим, щоб система працювала коректно, головний блок управління веде розрахунки і порівняння по складній формулі, з урахуванням кількості оборотів всіх коліс.Про загальні плюси і мінуси штатного оснащення

Система контролю над шинами дає певні переваги:Вона споконвічно присутня на автомобілі.Для водія, крім зручності і комфорту, нічого не передвіщає.Немає джерел живлення, які не вічні і потребують періодичної заміни.

Але, крім очевидних плюсів, є і мінуси. Після того, як витік буде усунена, необхідно кілька кілометрів проїхати зі швидкістю не менше 30 км/год. Це робиться, щоб контрольна лампа на панелі приладів згасла і не вводила в оману. Тим не менш багато новачків це ігнорують і потім не можуть нічого зрозуміти. Також система реагує, коли в шинах тиск повітря знизилася на 20% і більше і ніяк інакше.

Але прогрес не стоїть на місці – датчики та інші пристрої весь час удосконалюються. Це дає надію, що в найближчому майбутньому багато недоліки будуть усунені.В якості висновку

Наявність системи TPMS виправдано з багатьох причин, що підтверджується численними відгуками про TPMS системи контролю тиску в шинах на багатьох форумах. При цьому можна помітити, що деякі водії завжди радять проводити балансування після установки датчиків, в силу того, що додається вага самого пристрою. Інші просто не розуміють, у чому така необхідність.

Більшість власників, які оснастили свої автомобілі системою моніторингу шин, відзначають ефективність роботи. Адже не кожен водій здатний відстежити, спускає чи колесо під час їзди. Датчики в цьому плані справляються найкраще. Хоча, як показує статистика і проведені опитування, не всі автолюбителі перевіряють рівень тиску в шинах перед кожним виїздом. А не завадило б!



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.