Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Стабілізатор поперечної стійкості "Рено Логан": характеристика, установка, заміна


Опубликованно 29.03.2018 09:00

Стабілізатор поперечної стійкості

Багато вітчизняні автолюбителі воліють французький автопром в особі багатьох моделей, включаючи Renault Logan. Відповідальні водії намагаються належним чином доглядати за своїм транспортом, своєчасно проводячи технічне обслуговування. Не останнє місце тут займає підвіска автомобіля і стабілізатор поперечної стійкості ("Рено Логан" (СПУ), зокрема, розглянемо у статті).

Провести діагностику ходової частини не так складно, як може здатися на перший погляд. Спеціального і дорогого обладнання тут не потрібен, достатньо мінімальних навичок і знань.

Але що являє собою цей самий СПУ? Як показує практика, не всі водії навіть розуміють, що це за така деталь. Доведеться заповнити ці прогалини в знаннях.Приємна проблема для власників авто

Користування власним автомобілем має під собою суттєві переваги. Сучасне життя прискорює темпи, і встигнути всюди і скрізь стає проблематично. З цієї причини багато людей купують машини, яких стає все більше і більше. У зв'язку з цим транспорт вже перестав бути лише предметом розкоші, в даний час для багатьох людей це перша необхідність.

Однак у приємного є і зворотна сторона. Щоб утримувати свій автомобіль в працездатному стані, необхідно мати пристойний бюджет на покупку того ж стабілізатора поперечної стійкості, "Рено Логан", наприклад, і міцні нерви.

Але проблема все ж не в фінансовому плані, існують і технічні моменти. Будь-який автомобіль, особливо сучасні моделі, влаштований складно, і ще не досвідченому водієві поки важко зрозуміти, що до чого. Але з часом, цікавлячись багатьма деталями, можна придбати безцінний досвід. Це дозволить усувати багато несправності самостійно, обходячись без допомоги фахівців. Що таке СУП?

По суті, стабілізатор поперечної стійкості являє собою сполучну деталь, яка пов'язує протилежні колеса. А оскільки вона випробовує значні навантаження, то вона повинна бути достатньо пружною. З цієї причини в даний час такі деталі робляться торсіонного типу.

Конструкція стабілізатора поперечної стійкості на "Рено Логан 2" виконана у вигляді штанги круглого перерізу П-подібної форми. Найчастіше проводиться цей елемент з пружинної сталі, яка в силу своїх фізичних властивостей краще всього підходить. В залежності від марки автомобіля стабілізатор може приймати будь-яку іншу необхідну форму.

До кузову деталь кріпиться за допомогою втулок з гуми і хомутів. Завдяки цьому стрижень може обертатися, що пов'язано з особливостями його роботи. Ставитися СПУ може спереду або ззаду автомобіля.Необхідність?

Тепер потрібно торкнутися питання про те, в чому необхідність СПУ. Вся справа в тому, що коли автомобіль входить в поворот, кузов крениться в протилежну сторону. І величина такого кута знаходиться в прямій залежності від відцентрової сили і пристрою підвіски.

Не будь заднього або переднього стабілізатора поперечної стійкості ("Рено Логан" теж його має), збільшилася б кількість ДТП. Як показує статистика, найбільше аварійних ситуацій на дорогах пов'язано з перевертаємо транспортних засобів. Іншими словами, водії входять у досить крутий поворот на швидкості, а виходять з нього вже лежачи на боці. Знайома така ситуація? Правда, тепер вона виникає не так часто, оскільки вся справа якраз в СПУ.

Розглянемо випадок з незалежною підвіскою автомобіля. Коли він на швидкості виконує поворот, то колеса з одного боку навантажуються сильніше, ніж з іншого, які до того ж, навпаки, розвантажуються і прагнуть відірватися від дороги. Ось тут то і позначається вся користь СПУ. Він рівномірно розподіляє навантаження між протилежними колесами. Тобто торсіон розкручується, одна його частина при цьому піднімається, а інша опускається. Це дозволяє зменшити кут крену, і автомобіль зберігає рівне положення.

До відома, штанга стабілізатора поперечної стійкості "Рено Логан" успішно протистоїть навантажень лише в поперечному напрямку. З вертикальними (в'їзд обох коліс в яму) і кутовими коливаннями він впоратися не в змозі.Недоліки стабілізатора

При всій істотною користь СПУ у нього є ряд недоліків:Присутність цього елемента конструкції ходової частини автомобіля зводить нанівець властивості незалежної підвіски.Установка стабілізатора на позашляховик негативно позначиться на його прохідності. Може виникнути ризик вивішування колеса на нерівностях.Якщо в задній частині автомобіля буде встановлено надмірно жорстка зв'язок з колесами, це теж погано позначиться на поворотності.

Усунути перераховані недоліки можна, тільки це пов'язано з ускладненням конструкції. Приміром, у ряду позашляховиків стабілізатори при необходмости відключаються.

Також існує і радикальний метод – адаптивна підвіска, яка прекрасно обходиться без якого-небудь стабілізатора поперечної стійкості. "Рено Логан" це не загрожує. На жаль, це актуально лише для моделей бізнес-класу.Нюанс

Не у кожного автомобіля Renault Logan присутній стабілізатор спереду або ззаду. З-за нерозрізної балки, що є в задній підвісці, штанга встановлена без стійок. Вертикальні коливання тут незначні, а від поперечних навантажень рятує горизонтальна штанга, яка зафіксована на осі.

Іноді спереду автомобіля може бути відсутнім стабілізатор. У чому наявність цього елемента є додатковою опцією. І по завіреннях виробників, це жодним чином не позначиться на безпеці руху.

Однак багато водії не бажають експлуатувати "Рено Логан" без стабілізатора поперечної стійкості і самостійно встановлюють його. Тільки тут варто врахувати, що якщо автомобіль ще знаходиться на гарантії, то в ході будь-якого самостійного втручання в конструкцію транспортного засобу вона автоматично анулюється.

На думку більшості фахівців, наявність СПУ в підвісці автомобіля бажано при частих поїздках за містом. У разі коли транспорт експлуатується переважно в міській межі, то особливої різниці в тому, чи є торсіон або його немає, можна не відчути.Діагностика СПУ

Стабілізатор складно діагностувати, а тому дуже важко визначити, замінити треба весь елемент, або ж тільки його втулки або інші деталі. Якщо є якась несправність, то видаваний стукіт можна сплутати зі звуком кульової опори важеля, що прийшла в непридатність. Деякі інші ознаки можуть вказувати на проблеми щодо рульової рейки.

Перш ніж задуматися про встановлення стабілізатора поперечної стійкості на "Рено Логан", варто ретельно оглянути підвіску на предмет наявності люфту. Для цього знадобиться монтування, якій потрібно віджати стійку. Якщо вдалося це зробити – СПУ підлягає заміні.

Однак такий метод діагностування не завжди дає результат. Тоді залишається зняти стабілізатор і спокійно оглянути кожен шарнір. Якщо він зношений, то його легко поворухнути рукою.

Вихід з ладу втулок СПУ – явище нерідке і неприємне. Найчастіше ці елементи перетираються або і зовсім лопаються. Це виражається в трясці автомобіля при русі по будь-яких нерівностей. До того ж кузов постійно крениться, що не є добре.

Не варто ігнорувати ознаки явних несправностей СПУ або його деталей, оскільки це може обернутися не тільки невиправдано завищеними витратами. Можливо, з часом доведеться ремонтувати всю підвіску.Підготовка до роботи

Якщо несправність торсиона була виявлена, не має сенсу звертатися в найближче СТО. Всю роботу можна зробити самостійно, варто тільки заготовити все необхідне. До відома, артикул стабілізатора поперечної стійкості "Рено Логан" – 6001547137. Серед інструментів знадобляться:ключі ріжкового типу на 10 та 13;ключ T40 (Torx);головка на 18;домкрат;підставка.

Після того як все буде підготовлено, можна переходити безпосередньо до процедури.Робота по заміні СПУ

Роботу можна виконати в повній самоті, але куди краще заручитися підтримкою знайомих або друзів. Тоді все пройде гладко і нудьгувати точно не доведеться.

Всю процедуру можна розбити на кілька етапів:Для початку потрібно підняти передню частину автомобіля, а знизу підрамника встановити підставки для страховки. Без цього не можна обійтися при необхідності знімати всю штангу, а не тільки її стійки.Зняти захист, всі різьбові з'єднання обробити спеціальним засобом WD-40 (рідкий ключ).Далі потрібно відкрутити гайку з болта, на якому утримується стійка СПУ, а сам кріплення вибивається через проставки і молотка.Після цього можна перейти до відкручування болтів, які фіксують саму стійку.Перед тим як знімати стійки, потрібно скинути гальмівний шланг з кронштейна, щоб його не пошкодити.Потім можна зняти втулки, на яких тримаються стійки. Їх також потрібно замінити.На даному етапі заміни стабілізатора поперечної стійкості на "Рено Логан" можна переходити до безпосереднього демонтажу СПУ. Тут потрібно утримати гайку за допомогою ключа Torx. Після її викручування знімається втулка.На наступному етапі потрібно відкрутити кріпильні елементи, які утримують СПУ на підрамнику (їх два).Тепер можна відкрутити гайки, фіксують скоби. Після цього залишається підчепити подушки викруткою і відвести їх у бік. Вони теж підлягають заміні.

Складання здійснюється в зворотному порядку. Всі втулки та сайлентблоки рекомендується міняти в будь-якому випадку, навіть якщо вони не мають пошкоджень.Підсумок

Як можна переконатися з наведеної вище інструкції по заміні стабілізатора, вся робота дійсно нескладна. Досить дотримуватися послідовності дій. Це зайвий раз говорить про те, що автомобіль Renault Logan має нескладний пристрій, принаймні його підвіска.

Але якщо немає часу возитися зі стабілізатором поперечної стійкості на "Рено Логан" в силу великої завантаженості, можна доручити цю справу фахівцям автомайстерні. Вони зроблять всю роботу швидко і на професійному рівні. Вартість робіт зазвичай становить 500 рублів. Тут кожен для себе вирішить сам, сплатити кваліфіковану послугу або збагатитися досвідом. У будь-якому разі власники машин не помиляться.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.