Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

PCD – що це? Розшифровка маркування автодисків


Опубликованно 31.03.2018 05:06

PCD – що це? Розшифровка маркування автодисків

При виборі нової взуття для свого автомобіля безліч людей стикаються з незрозумілими позначеннями на ободі диска. Стандартні параметри всі розуміють: радіус коліс, ширина профілю, сезонність. Але крім них при покупці потрібно враховувати і багато іншого: діаметр посадочного отвору, виліт диска, розташування кріпильних отворів. Всі ці характеристики повинні відповідати параметрам вашого автомобіля. Про те, що це – PCD колісного диска і як правильно вибрати нові диски, ви зможете дізнатися з цієї статті. Маркування дисків

Колісний диск є одним з найбільш важливих деталей машини. Адже саме колесо відповідає за зчеплення з дорогою. Від тандему "шина - диск" залежить багато чого: поведінка машини на дорозі, керованість, витрата палива і, нарешті, найважливіше – ваша безпека. Чи варто говорити про те, що до вибору дисків варто підходити з особливою уважністю?

Перед тим як купувати диски, потрібно з'ясувати, які з них підходять для вашого автомобіля. Зробити це можна, порівнявши рекомендовані параметри і цифри, які вказані у виробника дисків. Ось приклад маркування диска: 8,5Jx15H2 PCD5*150 ET40 d54.1. З першого погляду ці цифри викликають жах, скільки всього вони повинні позначати?

Перша цифра (8,5) вказує на ширину обода. Цей параметр необхідний при підборі шин до дисків. Наступною за нею йде монтажний діаметр (15) – розмір посадкового обода колеса під шину. Далі йде розташування кріпильних отворів (5*150). Перша цифра вказує на кількість отворів в диску, а друга на діаметр кола, на якому розміщуються кріпильні отвори. Виліт диска (ЕТ) може бути як позитивним, так і негативним. Виробники рекомендують автомобілістам суворо дотримуватися виліт диска, рекомендований заводом-виготовлювачем. В іншому випадку під навантаженням диск може просто разломаться. Останнім йде діаметр посадочного отвору, яке зазвичай буває універсальним і підходить відразу для декількох марок легкових авто.

PCD – що це?

Шиномонтажу часто можна почути про разболтовку. Що це? PCD колісного диска розшифровується як Pitch Circle Diameter – розташування кріпильних отворів. У народі він називається просто – параметри сверловки диска. Це не найважливіша характеристика в колесах, але її все одно необхідно знати. Сверловка передбачає обробку деталі з допомогою механічного впливу. Спеціальним свердлом проробляють отвори в диску. Їх глибина і розташування, а також діаметр відіграють важливу роль при монтажі коліс. PCD позначає діаметр окружності в міліметрах, на якому розташовані кріпильні отвори колеса.

На сьогоднішній день існує досить багато способів сверловки колеса. Тому, якщо ви купуєте неоригінальну запчастину, краще кілька раз переконатися в тому, що вона підходить для вашої марки автомобіля.

Сверловка дисків

Сверловка диска – дуже специфічний параметр, який багато виробників ставлять в кінець списку, або взагалі не вказують. І дуже даремно, адже не тільки діаметр колеса впливає на технічні характеристики машини. Справа в тому, що саме за допомогою кріпильних отворів диск закріплюється на маточині. Навіть самі незначні розбіжності можуть спричинити за собою неприємні наслідки. Ось деякі з них: Биття машини.Відрив колеса.Підвищене навантаження на диск автомобіля і його наступні деформації.

Саме тому необхідно пам'ятати про те, що це – PCD, і обов'язково враховувати його перед покупкою дисків.

PCD на практиці

Як на практиці відбувається підбір авто коліс? Наприклад, у вас є автомобіль марки Mazda з кріпильним отвором 5*114,3 мм Припустимо, ви побачили в магазині диски, які мають параметри 5*111 мм. Начебто кількість отворів однакове, так і їх розмір відрізняється всього лише 3 міліметри. Але ці міліметри можуть зіграти з вами невеселу жарт. У дорогих моделях машин, які зазвичай встановлюють литі диски, діаметр PCD може відрізнятися на 0,5 мм. Зустрічаються і менш помітні відмінності. У BMW сверловка PCD має параметр 5*120, а у «Ягуара» той же показник становить 120,6 мм. Тим не менш диски однієї фірми не підійдуть для іншого автомобіля. Він справно може проїхати на них не один рік, але деталі будуть поступово зношується, а дорога буде вже не такою гладкою.Як визначити PCD

Спробувати визначити разболтовку диска можна і самому, на око. Але набагато краще зробити це за допомогою спеціальних вимірів, а ще краще – передати цю справу в руки фахівців. Кількість кріпильних отворів можна порахувати відразу. А для визначення діаметра кріпильних отворів знадобиться штангенциркуль. У самому крайньому випадку можна використовувати і лінійку або рулетку.

Для розрахунку використовується формула PCD = const x N.N – відстань між болтами;Const – постійна величина, що залежить від кількості болтів.

Важливим нюансом є те, що заміряти відстань потрібно від бічних (крайніх) стінок отворів.Діаметр для автомобілів різних марок

Якщо у вас не виходить самостійно визначити параметри PCD колісного диска, то краще всього буде уточнити інформацію у виробника. Які ж параметри PCD для автомобілів різних марок?

На нові моделі Audi параметри разболтовки дисків завжди однакові і становлять величину 5*112 мм На більш старих моделях діаметр отворів трохи менше: 4*108 (до 1995 року). Німецький виробник BMW має постійний розмір PCD 5*120. У популярного на російських дорогах Daewoo разболтовка залежить від моделі і коливається від параметра 4*110 до 4*114.3. Американський Ford має невеликий розмір PCD авто колеса 5*108. Але чемпіоном стає ВАЗ", який зупинився на характеристиці 4*98.

Що ще потрібно знати про сверловку отворів на диску

Діаметр центрального отвору повинен ідеально підходити до посадочного діаметру маточини. Якщо ці два параметри збігаються, проводиться попереднє центрування колеса на ступиці. Надалі це сильно полегшує установку колеса і закручування болтів. Закінчують центрування звіркою збігу отворів для кріплення колеса. Якщо параметри не співпадають, на шиномонтажі вам можуть запропонувати вихід – ексцентрик. Його конус вільно зміщується, при цьому одна частина розташовується в монтажних отворах, а інша встановлюється кріплення маточини. На такий захід можна піти для тимчасової заміни дисків, але постійно використовувати ексцентрики не рекомендується.Поради фахівців

Виробники зазвичай роблять допустимі параметри сверловки PCD трохи більше реальних. З-за цього помилитися у виборі правильного колісного диска стає ще простіше. Щоб такого не сталося, уточніть інформацію у виробників, а потім зробіть завмер самі. Такий подвійний метод дозволить вберегтися від прикрих помилок. Наприклад, на маточину з параметрами 5*100 можуть встановити диск з PCD 5*98. Здавалося б, два міліметри не відіграють значної ролі. Але в результаті цього повністю затягнутий буде тільки одна гайка з п'яти. Інші ж будуть сидіти на маточині нещільно або з перекосом.

Найголовніше - пам'ятати, що встановити колісні диски не на свій діаметр можна, і проблема від такого вчинку проявить себе не відразу. Але з-за неповної усадки колесо буде непомітно мотати з боку в бік, що в підсумку може призвести до досить серйозних наслідків. Причому розповісти про неполадки вам не зможуть навіть шиномонтажу, так як зазвичай навіть фахівці не здатні помітити такі незначні відхилення. Якщо ж ви плануєте використовувати перехідні кільця при установці дисків, краще відмовтеся від цієї ідеї. Втручання в конструктив машини може бути просто небезпечно.

Як правильно вибрати диск

Крім PCD існує й ряд інших нюансів, на які необхідно звертати увагу при виборі правильних дисків. Потрібно знати ширину і діаметр, розмір вильоту, діаметр маточини автомобіля. Чим точніше ці дані будуть збігатися з рекомендованими характеристиками виробників, тим краще. Дізнатися ці параметри можна за каталогами або шляхом самостійного виміру. Якщо ви зважитеся вимірювати характеристики диска самостійно, будьте особливо уважні.

На жаль, у автомобілів різних марок всі ці характеристики можуть досить сильно відрізнятися. Тому ставити на диски від Ford Mazda дуже необачно. Навіть якщо вони підійдуть по діаметру, цим подібність і обмежиться. Диски різних марок дуже сильно відрізняються між собою, саме тому фахівці рекомендують купувати тільки оригінальні колеса у перевірених постачальників.Висновок

PCD дуже сильно впливає на кріплення колеса. Краще всього встановлювати на автомобіль диски, рекомендовані заводом-виробником. Якщо ж такої можливості немає, постарайтеся підібрати диски з параметрами, максимально наближеними до них. Так ви врятуєте своє життя і продовжите термін служби коліс автомобіля.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.