Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Пневматичні шини: види, конструкція, застосування


Опубликованно 05.05.2018 02:42

Пневматичні шини: види, конструкція, застосування

Одним з головних компонентів коліс будь-якого автомобіля є пневматичні шини. Вони встановлюються на колісному диску і забезпечують якісний контакт з дорогою. Коли автомобіль рухається, шина поглинає вібрації, а також коливання від проїзду нерівностей дороги. Таким чином, шина забезпечує комфорт і безпеку. Виготовляють різні види шин. Вони відрізняються матеріалами, хімічним складом, фізичними властивостями. Покришки мають різний малюнок протектора, який забезпечує максимальне зчеплення з різними поверхнями. Завдання покришок

Пневматичні шини виконують наступні функції. Вони гасять коливання від дорожніх нерівностей, забезпечують постійний контакт колеса з дорожнім полотном. За рахунок покришки знижується витрата пального і рівень шуму при русі. Гума забезпечує прохідність в складних умовах. Пристрій

Конструкція пневматичних шин досить складна. Покришка складається з декількох елементів.

Це корд, протектор, брекер, плечова зона, борти і боковини. Розглянемо кожен елемент докладно. Корд

Цей елемент є силовим каркасом. Складається він з декількох шарів. Корд являє собою шар з тканини, виготовленої з текстильних матеріалів або металевого дроту. Цей шар покритий гумою. Корд натягається по всій площі покришки або ж радіально. Виробники виготовляють радіальні, а також діагональні моделі покришок.

Саме широке поширення отримала саме радіальна модель. Вона відрізняється самим довгим терміном використання. Радіальна шина має більш еластичний корд. За рахунок цього значно знижується утворення тепла і опір коченню.

Діагональні шини пневматичні мають каркас з декількох шарів прогумованої тканини-корду. Ці шари розташовуються перехресно. Дані рішення мають невисоку ціну, а боковини відрізняються більшою міцністю. Протектор

Таким називають зовнішню частину шини, яка знаходиться в безпосередньому контакті з дорожнім полотном. Головна його функція – забезпечення надійного зчеплення колеса автомобіля з дорожнім полотном, а також захист колеса від можливих пошкоджень. Від малюнка залежить гучність, а також вібрації при русі. Крім того, протектор дозволяє визначити ступінь зносу шини.

Конструктивно це досить масивний гумовий шар з рельєфним малюнком. Останній являє собою борозни, канавки, виступи. Малюнком протектора обумовлюється можливість експлуатації шини в різних умовах. Є моделі чисто для асфальту або бруду. Також існують і універсальні покришки. Малюнки протектора

Він на гумовій пневматичній шині утворюється розташуванням елементів (шашок) щодо один одного, а також напрямком обертання. На різних шинах може бути ненаправлений, спрямований або асиметричний малюнок. Кожен варіант впливає на характеристики шини.

Колесо з ненаправленим малюнком можна встановлювати довільно. Покришку з направленим протектором встановлюють по стрілці, що мається на боковині. Вона показує напрям обертання. Асиметричні шини встановлюються по напису, що знаходиться на бічній частині.

Найбільш універсальним вважається ненаправлений малюнок. Частина покришок, які представлені на сучасному ринку, випускаються з ним. Він дає можливість встановлювати шину на колесо в будь-якому напрямку. Однак при цьому суттєво поступається іншим типам малюнка по здібностям відводу води з точки контакту з дорожнім полотном.

Спрямований малюнок відрізняється елементами, які нарізані у вигляді ялинки. Це вимагає певного напряму. Такий спосіб побудови малюнка дає можливість більш ефективно відводити воду, бруд. Також даний малюнок значно знижує рівень шуму в порівнянні з ненаправленим. На бічній частині обов'язково вказується напрям, у якому повинно обертатися колесо. Мінус пов'язаний з тим, що запасне колесо, оснащений такою шиною, може бути встановлено тільки на одній стороні авто.

Асиметричний малюнок – це один з варіантів реалізації різних властивостей в одній покришці. Так, зовнішня сторона може мати малюнок протектора, що забезпечує максимум зчеплення на сухому асфальті, а на іншій стороні – з мокрою. Для такого малюнка характерно різне розташування шашок і канавок як з однієї так і з іншої частини від середини шини. Ці покришки найчастіше ненаправлені. Спрямованими вони бувають лише в рідкісних випадках. У цій ситуації потрібні різні шини для лівої і правої сторони. На бічних частинах обов'язково є символи, що вказують, яка із сторін повинна бути зовнішньої, а яка внутрішньої. Запасне колесо з таким малюнком протектора можна встановлювати на машину на будь-яку зі сторін. Брекер

Він являє собою шари корду, які знаходяться між протектором і каркасом. Елемент потрібен для забезпечення кращого зв'язку між протектором і кордом. Також брекер запобігає відшарування протектора внаслідок впливу різних зовнішніх сил. Плечова зона

Це частина протектора пневматичних шин, яка розташована між біговою доріжкою і боковиною. Ця частина служить для посилення бічної жорсткості. Крім того, елемент конструкції покращує синтез каркаса шини з протектором, плечова зона бере частину навантажень, що передаються біговою доріжкою. Боковина

Це гумова прошарок, яка є продовженням протектора покришки на бічній частині каркаса.

Ця деталь призначена для огородження каркаса від впливу вологи і різних механічних ушкоджень. Також на боковину наноситься маркування. Борт

Це те, чим закінчується боковина. Борт служить для монтажу і герметизації на колісному диску. В основі бортів пневматичної шини автомобіля лежить нерозтяжна сталевий дріт, покритий гумою. Вона надає покришці і борту необхідну міцність і жорсткість. Види шин

Пневматична шина автомобіля класифікується за різними параметрами. Це сезонність, спосіб герметизації, призначення, малюнок протектора. Розглянемо кожну класифікацію окремо. Сезонність

По сезону шини класифікуються наступним чином – виділяють літні, зимові та всесезонні покришки. Призначення шини для одного з сезонів розрізняють по малюнку протектора.

На літніх покришках відсутня мікромалюнок. Але тут є яскраво виражені борозни. Вони призначені для того, щоб в сиру погоду по них стікала вода. Це дає можливість отримати максимальне зчеплення. Зимова гума відрізняється вузькими канавками на протекторі. Завдяки цим канавкам шина не втрачає еластичності і тримає зчеплення навіть на льоду.

Виділяють і всесезонну гуму. Про переваги і недоліки сказано вже досить багато. Ці покришки нормально витримують літню спеку і зимові холоди. Але експлуатаційні характеристики всесезонних пневматичних шин вельми посередні. Спосіб герметизації

За цим параметром можна виділити шини з камерою і безкамерні моделі. В останніх шинах немає звичної камери. А герметичності досягають за рахунок особливостей конструкції такої покришки. І в першому, і в другому випадку це шини з повітрям. Виробники

Особливою популярністю у автоаматорів користується італійський бренд «Піреллі». Компанія представляє масу варіантів шин для будь-яких автомобілів і мотоциклів. Всі покришки виробляються з унікальним технологіям. Добре себе показує лінійка Pirelli Scorpion – компанія представляє в цій колекції зимові і літні шини. В каталогах компанії є безліч назв для всіх автомобілів. Також виробляються покришки для класичних авто.

Лінійка Pirelli Scorpion – це покришки для ексклюзивних і преміальних машин. Виріб розроблялося з урахуванням сучасних автомобілів. Також при розробці враховувалася максимальна безпека, високий рівень керованості і стабільні характеристики при будь-якій погоді. Серед можливостей – шина може виконувати свої функції, навіть якщо в ній немає повітря. У колекції є всі сучасні типорозміри.

Також не можна скидати з рахунків і інші відомі компанії, що виробляють гуму для автомобілів. Їх продукція не гірше, а придбати її можна за більш доступними цінами. Вибираючи гуму, краще заздалегідь ознайомитися з відгуками про шинах – від правильного вибору покришок залежить багато чого. Непогано зарекомендували себе «Мішлен», «Континенталь» та «Нокіа». Серед вітчизняних варто відзначити «Росаву». Як відзначають відгуки, ці шини нітрохи не гірше імпортних. А коштують майже вдвічі дешевше. Висновок

Отже, ми дізналися, що являє собою автомобільна покришка, як вона влаштована і яких типів буває. Це допоможе при виборі відповідної моделі. Від правильного вибору залежить комфорт, керованість і безпеку. Важливий фактор при купівлі – відгуки про шини. Вони дозволять оцінити покришку правильно, адже іноді з-за маркетологів на ринок потрапляють неперспективні шини.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.