Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

ГАЗ-11: фото та огляд автомобіля, історія створення, технічні характеристики та цікаві факти


Опубликованно 20.08.2018 06:12

ГАЗ-11: фото та огляд автомобіля, історія створення, технічні характеристики та цікаві факти

ГАЗ – це найбільший автовиробник, який почав випускати продукцію в місті Нижньому Новгороді. У перші роки своєї роботи ГАЗ випускав "фордовскую" продукцію. Для реалій російського клімату двигун цієї серії машин підходив погано. Поставлену задачу наші фахівці вирішили, як завжди, швидко і без зайвих заморочок, взявши за основу (фактично скопіювавши) нового двигуна ГАЗ-11 американський нижньоклапанний "Додж-Д5". Так, це була стара модель, але вона показала себе тільки з хорошого боку. Більше того, цей «движок» ідеально підходив під вимоги маршала Ворошилова про командирській машині, створення якої доручили ГАЗу. Історія створення

Майбутній лауреат п'яти Сталінських премій, провідний конструктор Газу А. А. Липгарт, в середині 30-х років минулого століття виїхав у США для ознайомлення з процесом виробництва, в тому числі і двигунів. Незважаючи на існуючий з фірмою «Форд» офіційний договір про підтримку при створенні на Газі нових моделей, він вибрав крайслеровский двигун.

Переваги двигуна Конструкція перевірена часом і практично ідеально підходить до кліматичних умов експлуатації в СРСР. Питома потужність в півтора-два рази перевершує діючі фордівські і, відповідно, радянські ГАЗ-А і ГАЗ-М1. Технологічність виготовлення цієї досить полегшеної конструкції, що важила трохи більше трьохсот кілограмів. За винятком поршнів, для його виробництва не потрібні кольорові метали, настільки дефіцитні в СРСР. За рахунок високого ступеня стиснення мотор вимагав менше палива. Незважаючи на майже десяток років експлуатації, агрегат мав достатньо технічних нововведень (повна фільтрація масла, біметалічні вкладиші, термостат, система вентиляції тощо).

У СРСР всі розміри перевели в метричну систему числення, по можливості все спростили і, видавши за черговий прорив пролетарської інженерної думки, запустили у виробництво двигун ГАЗ-11, який успішно працював до кінця минулого століття, а на раритетних авто працює і донині. Справедливості заради треба відзначити три параметри, за якими розробники обійшли крайслеровский мотор: Встановлено плаваючий маслоприемник насоса (на прототипі закріплений жорстко). Шестерна передача газорозподільника (на прототипі – ланцюгова). Встановлено економайзер і насос-прискорювач (на прототипі їх немає).

Цікавий факт: останній варіант ГАЗ-11 встановлений на вантажівку ГАЗ-52. Це було в 1992 році. Особливості і характеристики двигуна

ГАЗ-11 реально виявився вдалим рішенням (при обсязі 3,5 л його потужність становила 76 кінських сил), і його випуск почався за рік до початку Великої Вітчизняної війни. Цим двигуном спочатку оснастили вантажівки ГАЗ-ММ і створені на їх базі броньовики. Схвалили його танкісти після установки на деякі види легких танків і самохідних установок.

Бензиновий двигун ГАЗ-11 з чавунною голівкою мав наступні характеристики: Матеріал блоку – чавун. Тип – бензиновий карбюраторного типу. Обсяг – 3480 кубічних сантиметрів. Число циліндрів і тактів – відповідно 6 і 4. Діаметр циліндра – 8,2 сантиметри. Порядок роботи циліндрів 1-5-3-6-2-4. Кількість клапанів – 12. Хід поршня – 11 сантиметрів. Сила стиснення – 5,6 (на моторах з алюмінієвою головкою блоку – 6,5). Потужність – 76 кінських сил (з алюмінієвою головкою – 85). Число оборотів у хвилину – 3,4 тисячі (далі цей показник був збільшений до 3,6 тисячі). Система живлення – карбюратор. Охолодження – рідинне.

Автомобілі ГАЗ-61, на яких був встановлений даний двигун, почали випускати взимку 41-го року, це були командирські машини. На одній з них їздив генерал Георгій Жуков. Після закінчення війни його ставили на вантажівки ГАЗ-51. Малося намір поставити бензиновий ГАЗ-11 на післявоєнну нову розробку – автомобіль «Перемога», але Верховний Головнокомандувач В. В. Сталін зазначив, що в важких повоєнних умовах шість циліндрів – це розкіш. На Газі негайно випустили чотирициліндровий варіант. Модернізації ГАЗ-11

В результаті модернізації з'явилися наступні модифікації ДВС: ГАЗ-51 – чотиритактний (на виробництво цих моторів навіть була придбана ліцензія), потужність не перевищувала 70 кінських сил. ГАЗ-12 - алюмінієва головка циліндрів, без обмежувача обертів, 2-камерний карбюратор, збільшена потужність - 90 кінських сил. ГАЗ-52 – ступінь стиснення збільшилася до 7. Агрегат працював на бензині А-76 і зрідженому газі пропан-бутан, мав фільтр грубої очистки (фільтр-відстійник).

Лінійка автомобілів з двигуном ГАЗ-11 та його модифікаціями: ГАЗ-61. ГАЗ-64. ГАЗ-11-40. ГАЗ-61-40. ГАЗ-11-73 (знаменита «емка»). ГАЗ-67. ГАЗ-69 (предок всіх сучасних Уазів). ГАЗ-11-415. ГАЗ-М415 (пікап). ГАЗ-11-417 (спрощений кузов).

Також були вантажівки: ГАЗ-ММ. ГАЗ-51. ГАЗ-52. ГАЗ-53. ГАЗ-62. ГАЗ-63. ГАЗ-66. ГАЗ-33. ГАЗ-34.

Інші модифікації: Бронеавтомобіль ЛБ-62. Аеросани КМ-5.

ГАЗ-11-40 було зроблено кілька примірників, які пізніше перероблені в ГАЗ-61-40. ГАЗ-61 - менше 200 штук, і через брак матеріалів перейшли на випуск більш простого у виготовленні позашляховика ГАЗ-64 (менше розмір, чотирициліндровий двигун, жерстяної кузов). "Емка"

ГАЗ М-1 - це одне з найвідоміших авто, на яке встановлювали двигун ГАЗ-11. Даний автомобіль серійно вироблявся в період з 36-го по 42-й рік. Всього було випущено більше 62 тисяч таких моделей.

Дизайн цього автомобіля був характерним для тих років. Машина отримала класичний обтічний кузов з модними для тих часів широкими крилами. Фари розташовувались у верхній їх частині, і були круглими. Відмітна риса – вертикальна решітка радіатора. Бампери, як і інші кузовні елементи, були з металу. Автомобіль укомплектовывался механічною коробкою передач на три ступені. Обсяг бака автомобіля - 60 літрів. Максимальна вантажопідйомність радянської "емки" становила 500 кілограм. Модель 66-11

З середини шістдесятих років до кінця минулого століття проводилася дуже хороша модель вантажівки – двовісний, повнопривідний ГАЗ-66 і його модифікації, у тому числі ГАЗ-66-11, який перевозив всього 2 тонни вантажу.

Цікаво! Вперше в СРСР на цьому вантажівці був встановлений V-образний двигун, мав 8 циліндрів з обсягом 4,25 літра і потужністю 120 кінських сил. Модель 53-11

Досвідчена модель вантажного автомобіля ГАЗ-53-11 створена в 1972 р. Відрізнялася оригінальним дизайном і пневмогидравликой гальм, але в «серію» не пішла. Всі її напрацювання дісталися четырехтонному вантажівки ГАЗ-53-12, выпускавшемуся з 1983 р.

Висновок

Двигун ГАЗ-11 ставилося не тільки на автомобілі, бронетранспортери і танки. В 1939 р. була підготовлена його модифікація для морських і річкових суден. Восени 1941 р. вона була затверджена до прийняття на озброєння ВМФ. Однак масове виробництво вона не пішла, так як було потрібно багато моторів (ГАЗ-202 і ГАЗ-203) для танків Т-30, Т-40, Т-60, Т-70 і СУ-76 (мотор ГАЗ-15).

Для галузі легкомоторної авіації розроблена модифікація авіаційного двигуна ГАЗ-85, потужністю 85 кінських сил, де замість КПП був змонтований редуктор.

Цікаво! 21 червня 1941 р. ГАЗ випустив мільйонний двигун з дня введення заводу в експлуатацію. Це був саме ГАЗ-11. Автор: Афанасьєв Юрій 27 Липня 2018



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.