Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Зовнішня граната (ШРУС): будова, можливі несправності, ремонт та заміна


Опубликованно 17.09.2018 04:15

Зовнішня граната (ШРУС): будова, можливі несправності, ремонт та заміна

На передньопривідних автомобілях є така деталь в приводі, як ШРУС – це шарнір рівних кутових швидкостей. Він забезпечує передачу крутного моменту з трансмісії до провідним колесам. Автолюбителі називають цю деталь «граната». ШРУСов в автомобілі два. Це зовнішній і внутрішній. Поговоримо про зовнішньої гранаті. Пристрій

Для тих, хто тільки сів за кермо і придбав передньопривідне авто, ця інформація буде дуже корисною. Часто новачки практично незнайомі з пристроєм автомобіля і не можуть правильно діагностувати неполадки. Спробуємо заповнити цю прогалину. Зовнішня граната, або ШРУС, встановлена на півосі. Елемент являє собою вал зі стопорними кільцями, які утримують шарніри. Шруси працюють у важких умовах і для захисту та довговічності укомплектовані пиляками.

Зовнішній шарнір з'єднаний з переднім колесом через шліцьове з'єднання. Утримує його на колесі ступичная гайка. На іншому кінці півосі знаходиться внутрішній шарнір, який закріплений на КПП і перебуває в зачепленні з диференціалом.

Що стосується безпосередньо самого ШРУСа, то на більшості передньопривідних авто використовується так званий шарнір «Рцеппа», або шестишариковый шарнір. Він має зовнішню і внутрішню обойми з канавками, у яких ходять кульки. Також в пристрої є сепаратор. Шарнір такого типу відмінно себе показує навіть на дуже високих оборотах і максимально повернених колесах в яку-небудь сторону.

Існує і ще один вид ШРУСов. Він найчастіше встановлюється на японських та європейських авто. Це так званий трипод. В його корпусі нерухомо встановлена деталь у вигляді трипроменевою зірки, на якій змонтовані ролики. Шарнір отримує крутний момент через вилку зі сферичними каналами, в яких переміщуються ролики. Дана конструкція хороша зі всіх сторін, але єдиний недолік – невеликий кут зміни осі обертання. Але сама можливість осьового переміщення дозволяє використовувати трипод як шарніра рівних кутових швидкостей.

Внутрішній ШРУС працює, коли кут повороту одного з провідних коліс складає від 10 до 30 градусів. На такий же кут повернена і зовнішня граната при русі прямо. Коли водій крутить кермо, і автомобіль повертається, кут зовнішнього шарніра виростає аж до 60 градусів. Коли автомобіль рухається по нерівностях, то відстань від зовнішнього ШРУСа до внутрішнього практично постійно змінюється. Піввісь, що знаходиться між двох шарнірів, закріплена так, щоб при зміні відстаней вал рухався всередину або назовні. Півосі, де з одного боку - шарнір «Рцеппа», а з іншого - трипод, дорогі у виготовленні. Тому на бюджетних моделях з обох сторін на півосі встановлені шарніри «Рцеппа».

Типові несправності

Є думка, що зовнішня граната – це дуже надійний і довговічний елемент у всій машині. Ресурс ШРУСов може дуже помітно перевищити ресурс всіх інших елементів за умов нормальної експлуатації. Яких-небудь серйозних проблем з шарнірами не трапляється. Зазвичай всі несправності пов'язані з порушенням нормальної їх експлуатації.

Як ми знаємо, всередині шарніра є кульки і каналами для них. Під впливом пилу, бруду, води канали і кулі інтенсивно зношується. ШРУС захищений гумовим пильником, закріпленим на півосі за допомогою спеціальних хомутів.

Будь-які несправності шарнірів рівних кутових швидкостей пов'язані з дефектами пильовика і попаданням у вузол піску, бруду, води. Це призводить до корозії і інтенсивного зношування. В цьому випадку допоможе заміна. Ціна гранати різна. Приміром, на «десятку» він коштує близько 1100-1300 рублів. Ознаки несправностей

Якщо граната (ШРУС) несправна, то це можна визначити по характерному хрускоту при русі на вивернутих колесах. Хрускіт буде не під час безпосередньо повороту керма, а в процесі повороту автомобіля в одну або іншу сторону. Також звук може бути чутний при початку руху, особливо при різких стартах.

ШРУС можна вважати несправним, якщо в ньому є люфти. Це можна відчути у процесі діагностики при вивішених колесах. І нарешті, ще одна характерна ознака – це ривки при розгоні. Причини несправностей

Так, нерідко трапляється, що у продажу є дефектна бракована зовнішня граната ВАЗа (частіше китайського виробництва). Вся справа в низькій якості металу. Також можна виділити порушення правил монтажу в процесі заміни. ШРУС швидко прийде в непридатність, якщо в ньому недостатня кількість або повна відсутність мастила. Мастильний матеріал може витекти з сайту, якщо пошкоджений пильовик в процесі руху машини.

Нерідко до виходу з ладу шарнірів призводить неакуратна їзда по поганих дорогах. Шруси не люблять ударів і поганих вибоїстих доріг. Ну і, нарешті, можна виділити природний знос, коли шарнір "вмирає" сам по собі з-за віку. Діагностика

Спочатку потрібно спробувати визначити, хрумтить чи зовнішня граната. Автомобіль повинен стояти без руху. По черзі смикають піввісь з кожної зі сторін. Якщо є стук, значить в гранаті є люфт. Такий шарнір потрібно міняти. Ще один спосіб вимагає демонтажу і розбирання вузла – несправність можна виявити і таким чином.

Далі автомобіль повинен рухатися по рівній дорозі. Щоб з'ясувати, який саме шарнір вийшов з ладу, вивертають кермо до кінця вправо, а потім вліво. Якщо є хрускіт після повороту вправо, значить, потрібна заміна зовнішньої гранати правою. Якщо хрумтить після повороту вліво, тоді потрібно міняти ліву. Ремонт

Для початку необхідно дістатися до гранати. Для цього потрібно зірвати колісні болти і ступичную гайку. Потім колесо знімається повністю, а після відкручується ступичная гайка. Далі знімається з вала стопорне кільце. Потім – гальмівний супорт. Далі відкручують болти кріплення приводу, выпрессовывают кульову опору. Тепер можна повністю зняти ступицю і отримати прямий доступ до зовнішньої гранаті. Вона знімається і розбирається.

Якщо на елементах шарніра є сліди зносу, то граната змінюється повністю. Втім, по кишені це особливо не вдарить, Так, наприклад, ціна гранати на ВАЗ в середньому становить 1200 рублів. Якщо є знос тільки на кульках, то вони продаються окремо в автомагазинах за низькими цінами. Найголовніше – підібрати кулі потрібного розміру. Якщо зношений сепаратор, то шарнір можна відремонтувати заміною сепаратора або перестановкою гранати ШРУС.

У першому варіанті достатньо придбати ремонтний комплект для ремонту або підібрати підходящий сепаратор на одній з розборок. Головне, щоб знос нової деталі був меншим. Другий спосіб – це перестановка ШРУСов з правої і лівої півосі на іншу сторону. Справа в тому, що сепаратор має нерівномірний знос. При іншому напрямку обертання будуть працювати незношеного частини. Заміна

Не всі знають, як змінити ШРУС. Насправді змінюється він досить просто. Замість знятого на піввісь встановлюють новий вузол, набивають мастило і збирають у зворотному порядку. Автор: Михайло 10 Вересня, 2018



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.