Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Пропадає зчеплення: причини, можливі поломки і способи усунення несправності


Опубликованно 09.10.2018 05:27

Пропадає зчеплення: причини, можливі поломки і способи усунення несправності

Як би дбайливо ви не ставилися до автомобіля, рано чи пізно вузол дає збій і зчеплення пропадає. Досить часто поломки передують різного роду шуми або інші симптоми, які сигналізують про пошкодження механізму. Багато автолюбителів, не розбираючись в пристрої і тонкощах автомобільних нутрощів, продовжують експлуатувати пошкоджений вузол, своєчасно не звертаючись на СТО. Давайте розберемося, чому пропадає зчеплення. Які причини і симптоми передують виходу дорогого механізму з ладу і як вчасно помітити несправність. А також дізнаємося що робити, якщо поломка вже сталася. Як влаштований і за яким принципом працює механізм зчеплення

Зчеплення – це ключовий агрегат автомобіля з механічною трансмісією (МКПП). Для простого розуміння, принцип роботи полягає в багаторазовому відключення і з'єднанні колінчастого вала ДВЗ з МКПП (трансмісією) щоб здійснити плавне прискорення або уповільнення автомобіля за допомогою перемикання передач механічним способом.

Вузол складається з наступних елементів: корзини зчеплення (також називають провідним або натискним диском); вижимного підшипника; диска зчеплення з демпферними пружинами (також називають веденим диском); демпферных пластин (якщо механізм дводисковий); вилки включення; маховика; ведучого вала МКПП; діафрагменної пружини (часто називають натискний). Причини появи несправності

Головною причиною передчасного виходу з ладу елементів вузла зчеплення є грубе порушення регламенту експлуатації автотранспорту. Часті пробуксовки ведучих коліс, коли автомобіль починає рух, різкі ривки педалі або тривалий переміщення транспортного засобу з неприбраною ногою на педалі, призводять до швидкого зносу механізму, внаслідок чого зникає зчеплення. Також до несправностей призводять деталі низької якості: не всі виробники автомобільних запчастин дотримуються жорсткі вимоги при їх випуску. Такі деталі не відрізняються високим строком служби та надійністю.

Коли пропадає зчеплення, причинами виходу з ладу можуть бути: протікання змащувальних рідин через зношені або пошкоджені сальники і прокладки і попадання їх на накладки диска; перегрів і деформація веденого диска; люфт демпферных пружин; знос вижимного підшипника, маховика і діафрагменної пружини.

Зовнішні ознаки часто сигналізують про швидкої поломки сайту. Це може бути тріск при перемиканні передач, появу вібрації і ривків, різного роду шуми з вичавленою і віджатою педаллю.

Також пропадає вижим зчеплення, коли присутня фізичний знос вилки включення або несправний гідравлічний привід. При віджатої педалі з'являється шум

Проблема легко діагностується, якщо при вичавленому зчепленні, зникає характерний звук, а при отжатии педалі з'являється знову. У цьому випадку винуватця легко виявити – це вижимний підшипник. Часто водії не звертають уваги на шум, продовжуючи експлуатувати автомобіль. Така безпечність з часом призведе до поломки прямо в дорозі. Причини, з яких виходить з ладу вижимний підшипник, наступні: природний знос деталі; недолік або відсутність мастила; люфт обойми вижимного підшипника.

Для ліквідації несправності потрібна повна заміна деталі. Вижимний підшипник не підлягає відновленню, так як нерозбірний. Головною причиною передчасної поломки є недостатня чи неякісна обробка, застосовувана недобросовісним виробником деталі. В момент покупки зверніть на це увагу: якщо підшипник сухий, то підберіть інший екземпляр.

При натиснутій педалі з'являється шум

Якщо специфічний шум з'являється, коли натиснута педаль, то причиною є зношеність демпферных пружин диска, також можуть вийти з ладу пластини, які з'єднують кожух з кошиком. Іноді причиною появи стороннього шуму може служити соскочившая вилка включення зчеплення або її люфт.

Ресурс диска зчеплення становить приблизно 100-150 тисяч км, тут все залежить від ціни і марки самого диска. Орієнтуйтеся по пробігу автомобіля, ведений диск не ремонтують, деталь підлягає заміні. Якщо шум видавали зношені пластини їх теж необхідно замінити новими.

Смикається автомобіль

Доведеться розбирати механізм. Причиною появи цього симптому (коли двигун троїть і машина смикається) не завжди виступають зношені свічки запалювання. Якщо тут все в порядку, то зверніть увагу на стан ступиці веденого диску, огляньте кошик зчеплення, якщо виявили викривлення (жолоблення), то можливо це викликає прискорення автомобіля. Слід перевірити заклепки, якщо є люфт, буде потрібно встановити нові деталі. Також необхідно перевірити стан шліців ведучого вала на знос. Зчеплення буксує

Ситуація зустрічається досить часто, нормальне зчеплення пропадає, мотор «реве», машина ледве їде. Швидше за все, масло потрапило на поверхню веденого диска. У момент прискорення автомобіля буде з'являтися специфічний запах гару. Мастильний матеріал не дозволить елементів добре примикати до маховика, з'явитися ефект пробуксовки. В такому випадку зайвий раз газувати не варто, дорогий вузол можна «спалити». Також причиною появи поломки буває повний знос поверхні накладок, буде потрібно встановити новий диск зчеплення. Варто перевірити справність вилки перемикання, чи немає деформації елемента. Якщо встановлений гідравлічний привід, то необхідно оглянути робочий циліндр зчеплення. Несправний вузол теж викличе цей ефект.

Зчеплення веде

Якщо у вас пропало зчеплення на ВАЗ, перевірити його роботу можна самостійно. Для цього потрібно повністю вичавити педаль зчеплення при працюючому двигуні, включити першу передачу. Вона повинна включатися і вимикатися плавно без скреготу шестерень, двигун не повинен змінювати обороти або глухнути. Якщо з'являються шуми, змінюються обертів двигуна або машина починає легкий рух, то зчеплення включається не повністю, його веде. Причини бувають різними. Механічні пошкодження. Туге зчеплення або недостатній хід педалі. Викривлення або перекіс поверхні натискного диска. Маточина веденого диска заїдає на шліцах ведучого вала КПП. Ослабли заклепки диска зчеплення. Зношені або пошкоджені фрикційні накладки веденого диска. Ослабли заклепки на діафрагменної пружини. Проблеми викликані поганою роботою гідроприводу. Відбулося падіння рівня рідини в системі. Або причиною поломки стало повітря в системі гідроприводу.

Механічні причини виникнення неполадок, коли зчеплення пропадає після появи тугого ходу педалі, усуваються регулюванням троса або приводу. Якщо поломка пов'язана з диском зчеплення, то в більшості випадків потрібна його заміна. Маточину необхідно змастити і очистити. Заклепки натискної пружини треба переклепать, якщо знос великий, деталь слід замінити.

Проблеми, пов'язані з роботою гідроприводу, вирішуються прокачуванням системи з заміною рідини. Застосовується гальмівна рідина третього або четвертого покоління. Якщо відбулося попадання повітря в систему, потрібно перевірити герметичність трубок і шлангів сайту. Після замінити рідину і прокачати ще раз. Як продовжити термін служби

Щоб автомобіль їздив без серйозних поломок і радував господаря своєю надійністю довгий час, необхідно дотримуватися елементарних правил експлуатації транспортного засобу: починайте рух плавно, без різких ривків на максимальних обертах двигуна; рушаючи з місця, не утримуючи педаль зчеплення довший час, тим самим перегріваючи його; подкатывая до світлофора, перемикайтеся на нейтральну передачу, не тримайте довго педаль в натиснутому положенні; під час буксирування причепа або іншого авто, намагайтеся уникати перегазовок; при перших ознаках несправності, якщо некоректно працює або пропадає зчеплення, звертайтеся в спеціалізовані майстерні (своєчасне звернення зажадає мінімальних втручань і буде менш витратним); під час планової заміни деталей, віддавайте перевагу сумлінним добре зарекомендували себе виробників, читайте відгуки; робіть ТО за регламентом.

Мінімальний термін служби до планової заміни, залежить від марки автомобіля і самих вузлів. Зазвичай він становить 50-150 тисяч км пробігу за умови грамотної експлуатації. Автор: Євген Жоров 26 Серпня 2018



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.