Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Двигун SR20DE: параметри, особливості, тюнінг


Опубликованно 08.11.2018 20:30

Двигун SR20DE: параметри, особливості, тюнінг

Японські двигуни традиційно відрізняються високою надійністю завдяки продуманій конструкції. До вельми популярним японським силовим агрегатам відносяться двигуни Nissan серії SR. В даній статті розглянуто найпоширеніший з них – двигун Nissan SR20DE. Загальні особливості

Двигуни SR були розроблені в якості заміни застарілих CA. Дана серія включає 8 моторів об'ємом 1,6, 1,8 і 2 л. SR20DE з'явився в 1989 р. З часом його стали поступово замінювати двигунами серії QR. У 2002 р. виробництво SR20DE завершили.

Всі мотори даної серії відрізняються від CA наступними особливостями: багатоточковим електронним уприскуванням палива, алюмінієвим блоком циліндрів, 16-клапанної ГБЦ, ланцюговим приводом ГРМ, наявністю гідрокомпенсаторів в клапанному механізмі. Конструкція

SR20DE являє собою 2 - і 4-циліндровий мотор рядною компонування. Блок циліндрів складається з алюмінію. Має 16-клапанну ГБЦ і ланцюговий привід ГРМ. Оснащений двома розподільними валами і електронним впорскуванням, що відображено в назві (DE). Хід поршня і діаметр циліндра рівні і складають 86 мм. Висота поршня дорівнює 97 мм, циліндра – 211,3 мм. Ступінь стиснення – 9,5:1. Довжина шатуна становить 136,3 мм, діаметр шийки колінвала – 55 мм. Впускний діаметр клапанів дорівнює 34 мм, випускний – 30 мм. Габаритні розміри складають 685х610х615 мм, маса – 160 кг.

Продуктивність

Двигун SR20DE має безліч варіантів продуктивності (більше 10). Потужність коливається в діапазоні від 115 до 165 л. с. при 6000-6400 об/хв, крутний момент – від 169 до 192 Нм при 4800 об/хв. Модифікації

Існує кілька модифікацій двигуна SR20DE.

Перша серія цього мотора відома як Red Top (по червоній клапанної кришці) або High Port. Вона відрізняється розподільними з фазою 248/240° і підйомом 10/9,2 мм, забезпечують граничні обороти в 7500, впускними каналами, вихлопною системою діаметром 45 мм

У 1994 р. виробляли Black Top або Low Port з підвищеними екологічними показниками. Цей мотор має распредвали з фазою 240/240° і підйомом 9,2/9,2, перероблені впускні канали, вихлопну систему діаметром 38 мм

У 1995 р. встановили новий впускний распредвал з фазою 232° і підйомом 8,66 мм, внаслідок чого граничні обороти знизилися до 7100.

У 2000 р. з'явилася версія Roller Rocker, оснащена роликовими рокерами, розподільними з фазою 232/240° і підйомом 10/9,2 мм, укороченими на 3 мм пружинами і клапанами, легкими поршнями, полегшеним коленвалом, коротким впускним колектором.

Застосування

Виробник встановлював SR20DE на 15 моделей: S13-Silvia S15, 180SX, 200SX SE-R, U12 - U14 Bluebird, P10, P11 Primera (Infinity G20), W10, W11 Avenir, B13 - B15 Sentra, N14, N15 Pulsar (Almera), M12 Liberty, NX2000, Y10/N14 Wingroad, С23 Serena, R10, R11 Presea, Rasheen, M11 Prairie Joy, R nessa. Проблеми

Двигун «Ніссан» SR20DE, як і інші мотори серії, вважається дуже надійним. На його основі були створені високопродуктивні двигуни (SR20DET, SR20VE, SR20VET), що підтверджує закладений запас міцності. Серйозних недоробок і слабких місць не виявлено. До найбільш часто виникаючих несправностей відносять вихід з ладу ДМРВ і плаваючий холостий хід, обумовлений поломкою регулятора холостого ходу або застосуванням неякісного палива. Ресурс двигуна SR20DE, за практичним даними, становить понад 400 тис. км. Ресурс ланцюга ГРМ – від 200-250 тис. км. Через наявність гідрокомпенсаторів, регулювання клапанів не вимагається. Заміна масла проводиться раз на 15 тис. км, але рекомендується в два рази частіше. Мотор вміщує 3,4 л масла марок 5W20-5W50, 10W30-10W60, 15W40, 15W50, 20W20. Існують варіанти, налаштовані як на 92, так і на 98-й бензин. Контрактний двигун SR20DE в зборі коштує приблизно 20-30 тис. рублів.

В якості недоліків користувачі відзначають підвищену гучність, обумовлену насамперед механізмом газорозподілу. Особливо це проявляється при холодному пуску до підвищення тиску масла і при малих оборотах на моторах зі старої ланцюгом, що розтягується при великому пробігу (близько 250 тис. км), внаслідок чого гидронатяжитель нездатний повністю натягнути її. Крім цього, розглянутий двигун характеризується досить високою витратою палива (більше 10 л на 100 км). Тюнінг

Перед початком модифікації потрібно визначитися з переліком доробок. Це впливає на вибір верху двигуна SR20DE. Якщо запланований портинг, слід використовувати ГБЦ від версії High Port зважаючи більшого потенціалу. Якщо розточувати канали не потрібно, більше підійде ГБЦ від Low Port, володіє кращою продувкою.

Початковий етап тюнінга полягає в модифікації впускний і випускний систем. Для цього рекомендується використовувати такі деталі, як холодний впуск, распредвали JWT S3, колектор 4-1, прямоточний випуск. Крім цього, потрібно налаштувати мотор з застосуванням блоку управління JWT. Такий тюнінг дає невеликий приріст продуктивності.

Для досягнення більших показників слід підвищити ступінь стиснення. Це можна забезпечити двома способами.

Перший – використовувати легкі поршні від SR20VE, що дасть приріст цього показника до 11,7. Крім поршнів, рекомендується встановити легкі H-подібні шатуни, легкий маховик, форсунки і випускний колектор від того ж двигуна, вихлоп діаметром 63 мм, згадані вище распредвали і БУД JWC. Таким чином можна досягти близько 200 к. с.

Другий варіант полягає у суміщенні блоку циліндрів від SR20VE і ГБЦ від SR16VE N1 з навісним обладнанням. Це дасть ступінь стиснення до 12,5. Додатково слід використовувати легкий маховик, колектор 4-1, прямоточний випуск. Таким чином можна одержати більше 210 л. с.

Далі можна встановлювати більш агресивні розподілвали, підвищувати ступінь стиснення, допрацьовувати блок циліндрів, встановлювати дросельний впуск, переводити мотор на метанол. Турбировать SR20DE недоцільно. Це пояснюється тим, що буде потрібно безліч деталей і чекає великий обсяг робіт: необхідно врізати маслофорсунки, замінити поршні, форсунки, паливний насос і регулятор, встановити турбіну, забезпечити її маслоподачей і маслосливом, встановити інтеркулер, налаштувати за допомогою БУД. В результаті вийде мотор, аналогічний SR20DET. Тому значно простіше і дешевше обійдеться заміна двигуна SR20DE на фірмовий турбомотор, який в зборі з КПП коштує приблизно 60-65 тис. рублів. Автор: Владислав Боїв 24 Жовтня, 2018



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.