Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Затягування головки блоку циліндрів: покрокова інструкція, особливості, пристрій, поради майстрів


Опубликованно 30.01.2019 09:05

Затягування головки блоку циліндрів: покрокова інструкція, особливості, пристрій, поради майстрів

ГБЦ грає істотну роль в роботі двигуна. Її правильне положення впливає на роботу газорозподільного механізму. Також спільно з блоком циліндрів вона формує камери згоряння. Тому при ремонті важливу роль має правильна затягування головки блоку циліндрів. Будова головки блоку циліндрів

Кожен двигун внутрішнього згоряння, за винятком двигуна Стірлінга, має ГБЦ. Вона служить для розміщення у ній газорозподільної системи: клапанів, розподільного валу і його приводу.

Головка блоку циліндрів являє собою алюмінієву деталь з безліччю отворів для установки впускних і випускних клапанів, каналів, формують сорочку охолодження двигуна. В залежності від кількості циліндрів і типу двигуна, ГБЦ може мати один або два розподільчих вала.

Також в головці знаходяться канали для змащування ГРМ.

У верхній частині знаходяться отвори для свічок запалювання у бензинових двигунів і отвори для форсунок у дизельних. Наслідки неправильної зборки

Кріпиться головка до блоку циліндрів за допомогою сталевих болтів або шпильок, вкручених у блок. Відомо, що у сталі та алюмінію різні значення температурного розширення. При нагріві алюміній більше збільшується в об'ємі, ніж сталь, тому при затягуванні головки блоку циліндрів потрібно враховувати цей момент. Тобто, якщо при нагріванні двигуна головка розшириться, а кріплення буде перешкоджати розширенню, то в ГБЦ можуть утворюватися мікротріщини. Вони згодом призведуть до виходу з ладу всього двигуна.

Наприклад, через тріщини в камеру згоряння може потрапляти охолоджуюча рідина. Або тріщина в каналах системи змащення призведе до того, що система клапанів буде працювати в режимі "масляного голодування". Також недотримання моменту обертання головки блоку циліндрів призводить до затискання распредвала і зносу його ліжку. Як правильно збирати ГБЦ

Для складання головки знадобляться: Нова прокладка. Динамометричний ключ з головкою. Шкала ключа, що показує момент затягування, може бути як в Ньютонах, так і в кілограмах. Тому потрібно пам'ятати, що один кілограм дорівнює приблизно десяти Ньютонам. Моторне масло. Воно необхідне для змащування болтів перед установкою.

Перед початком роботи потрібно перевірити нову прокладку на предмет розривів, а також точного відповідності отворів з тими, що в двигуні. Потім, якщо ГБЦ після ремонту, потрібно перевірити її на відповідність прилеглої до двигуна боку. Для цього головку прикладають до рівній чавунній плиті і дивляться, чи немає зазорів між плитою і прилеглою поверхнею.

Після цього прокладка укладається на верхню площину блоку циліндрів. Зверху на неї встановлюється ГБЦ. Потім можна приступати до затягуванні головки блоку циліндрів. Перед початком роботи не забудьте змастити моторним маслом болти. Особливості установки ГБЦ

Можна виділити відмінності при роботі з двигунами, у яких різна кількість циліндрів. Порядок затягування головки блоку циліндрів буде теж різний. Але принцип дотримується один і той же. Він полягає в тому, що болти затягуються від центру до периферії головки. Це потрібно для того, щоб при затягуванні виникають напруги йшли від центру за межі, а не навпаки. Це дозволить зберегти герметичність прокладки і знизити напругу металу в процесі експлуатації двигуна.

Момент затягування контролюється за допомогою динамометричного ключа.

Він являє собою вороток з довгою гнучкою рукояткою. На його ручці є стрілка, яка відхиляється в момент прикладання зусилля. Стрілка вказує на шкалу, яка зафіксована нерухомо. Є також електронний варіант динамометричного ключа. Він надійніше і показує зусилля більш точно.

Після установки головки потрібно всі кріпильні болти наживити в отворах блоку. Закручуєте їх рукою, наскільки це можливо. Відразу застосовувати ключ не потрібно. Це може призвести до того, що болт піде не по різьбі, після чого доведеться відновлювати різьблення на блоці циліндрів. Працюємо за схемою

Потім, використовуючи схему, затягуєте голівку. Найбільш поширені двигуни з чотирма циліндрами мають схожу схему. Наприклад, розглянемо порядок затягування головки блоку циліндрів ВАЗ-2106. Болти закручуються в два етапи. Першим етапом йде попереднє затягування із зусиллям 35-41 Н/м. Потім болти простягаються по другому колу. Остаточний момент затягування головки блоку циліндрів ВАЗ-2106 становить 105-115 Н/м.

Спочатку затягуються два середніх болта, які на схемі позначені цифрами 1 і 2. Потім болт ліворуч від центру і по діагоналі навпаки, позначені цифрами 3 і 5. Після цього затягуються в дзеркальному відображенні болти 4 і 6. Потім йдуть крайні болти 7 і 8, за ними на протилежному краї 9 і 10.

Моделі двигунів з чотирма циліндрами мають десять болтів. Але не у всіх схема затягування буде така ж. Бувають варіанти, коли після двох центральних болтів затягуються попарно два нижніх або верхніх, а не по діагоналі, як у випадку вище. Потрібно зауважити, що схеми обертання головки блоку циліндрів у ВАЗ-2106 і ВАЗ-2108 різні. Тому спочатку треба вивчити схему для конкретного двигуна. Поширені помилки при монтажі ГБЦ

В ремонті техніки ніколи не можна нехтувати моменти затягування різьбових з'єднань. Закручування "від руки" або "на око" призводить або до недостатнього або надмірного зусилля фіксації деталі. Якщо це складальна одиниця, така як головка блоку циліндрів, то недбалий підхід неминуче призведе до поломки, і, можливо, більш дорогого ремонту. Недостатня затягування викличе прорив вихлопних газів в сорочку охолодження. А надлишкова може призвести до порушення різьбового з'єднання в блоці циліндрів, або надмірно затисне розподільні вали.

Наступною помилкою може бути використання неправильного інструменту або болтів, які не призначені для даного з'єднання. Зазвичай ці болти мають специфічну мелкозубую різьблення. Тому, якщо їх замінити на інші, можна пошкодити різьбу в блоці циліндрів. Крім того, "рідні" болти мають високу твердість внаслідок термообробки. Це зроблено, щоб в процесі експлуатації різьба не витягувалася і між головкою і блоком не збільшувався зазор.

Неправильно підібраний інструмент може стерти грані кріпильних болтів і це призведе до недостатнього зусилля затягування або до проблем з подальшим відверненням. Наостанок

Майстри радять через деякий час після ремонту знову провести затягування головки блоку циліндрів. Це робиться при пробігу від 500 до 1500 км. За цей час головка блоку знаходить своє оптимальне положення, внаслідок чого кріпильні болти слабшають. Тому їх потрібно протягнути ще раз. Ця процедура не забирає багато часу, але дозволяє значно знизити ризики, пов'язані з недостатнім моментом затяжки. Автор: Настаскин Роман 11 Жовтня, 2018



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.