Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Схема, характеристики і розшифровка МКПП


Опубликованно 18.01.2018 00:17

Схема, характеристики і розшифровка МКПП

Якщо у вас є права, то з великою часткою ймовірності ви стикалися з поняттям МКПП і знаєте, як воно розшифровується. Якщо ж ви тільки плануєте отримати заповітне посвідчення, то ця стаття – для вас. З неї ви дізнаєтесь розшифровку МКПП, принцип роботи «механіки». Ознайомитеся з деякими хитрощами, які допоможуть спростити життя починаючому водієві. Розшифровка МКПП

Так як же розшифровується абревіатура МКПП? Це механічна коробка перемикання передач. Напевно ви зустрічалися з нею під час поїздок в особистому чи громадському транспорті. На відміну від АКПП, передачі в автомобілі з таким управлінням переключаються вручну. Механічна коробка за своїм принципом дуже проста, деталі для неї значно дешевше, ніж «автоматизовані» аналоги. Тому і вартість на автомобілі з механічною КПП набагато нижче. В основному на дорогах можна зустріти транспортні засоби саме з цим типом коробки. Механічна трансмісія має свої особливості: під час руху водієві доводиться мати справу з педаллю зчеплення МКПП і часто перемикати передачі. З одного боку, для новачків це може здатися досить важким завданням. Але є у ручного управління і ряд безсумнівних плюсів – це самостійний вибір режиму водіння. АКПП навряд чи дасть вам різко втиснути педаль газу в підлогу і обігнати попереду їде вантажівка. А якщо такий маневр вам все ж вдасться, для машини він безслідно не пройде. З ручним перемиканням ви маєте право самі вибирати потрібну передачу, головне не помилитися і прийняти правильне рішення.

Історія появи МКПП

Для більш повного розуміння розшифровки МКПП і принципів її роботи варто звернутися до історії появи цього механізму. Спочатку на перших автомобілях не було ніяких зубчастих передач, як в сучасних трансмісіях. Передача крутного моменту передавалася за допомогою ланцюга. Появі ж механічної коробки ми можемо бути вдячні подружжю Бенц. Берта, дружина Карла Бенца, після свого турне на новому автомобілі, поскаржилася чоловікові на надто малу тягу двигуна. Власник автомобільної марки вирішив виправити ситуацію і вже в 1893 році в продаж надійшов автомобіль, на якому крутний момент передавався з допомогою двоступеневої коробки передач.

Вже незабаром механічна коробка перетворилася в трансмісію з трьома передачами, і їх кількість стала досить швидко рости. До 1960 року в обігу були КПП з п'ятьма ступенями. Зараз в автомобілях можна зустріти п'яти - шести-ступінчасті коробки передач. Можна зустріти і семи-ступінчасту МКПП, але тільки на спортивних автомобілях. В іншому ж розвиток «механіки», по всій видимості, досягло свого апогею. Зараз вся сила конструкторської думки йде на розробку автоматичних трансмісій, які покращуються з кожним роком. Як влаштована коробка передач?

Схема МКПП являє собою внутрішні деталі: вали і шестерні, і зовнішні важелі управління: коробка перемикання передач і зчеплення. Механічна трансмісія буває або з двома валами, або з трьома. Сам вал – це деталь, яка відповідає за передачу крутного моменту колесам. У будь коробці перемикання передач осі валів розташовуються паралельно, і на них базуються шестерні. Трехвальными МКПП комплектуються в основному машини класичного типу: наприклад, різні моделі ВАЗ. Такі коробки складаються з: Первинного (провідного) валу – з'єднується зі зчепленням; Вторинного (проміжного) –обертання на нього передається з першого валу; Третього (веденого).

Але більшість сучасних автомобілів встановлюється МКПП з двома валами. У них крутний момент передається з первинного вала на вторинний з допомогою шестерень. Перший вал при цьому з'єднаний з двигуном, а другий передає крутний момент на колесах. Двохвальні КПП мають менші габарити і вагу. Такий тип пристрою має більший ККД і дозволяє розвивати більш високу потужність при тих же енерговитратах.

Принцип роботи

Принцип роботи механічної коробки передач полягає в поєднання першого і другого валу з допомогою шестерень. Ці деталі різного діаметру дозволяють регулювати кількість обертів коліс. Простіше кажучи, редуктор змінює кількість обертів, в результаті чого посилює або зменшує швидкість провідних коліс.

Якщо ж пояснювати більш складною мовою, то під час перемикання передачі з допомогою приводу приводяться в рух муфти, які розташовуються між шестернями вторинного валу. Вони підходять до необхідної шестірні, щоб потім з'єднати свої вінці і почати спільне обертання. Включити одночасно кілька передач неможливо, так як всередині редуктора є спеціальний механізм, блокуючий одночасне приєднання декількох муфт.

Перемикання передач МКПП

Для ефективного управління автомобілем мало знати розшифровку МКПП, потрібно розуміти, як перемикаються передачі. Адже від того, наскільки добре ви вивчіть це питання, буде залежати і термін експлуатації машини. Коробка передач – одна з найбільш часто виходять з ладу деталей. Перемикання МКПП здійснюється за допомогою важеля, який розташовується по праву руку водія в центрі салону. Він знаходиться або на даху коробки, або з'єднується з нею через спеціальний подовжувач. Другий тип важеля є найбільш кращим, так як не передає вібрацію від двигуна і розташовується в зручному для водія положенні.

Для того, щоб ефективно і довго керувати автомобілем, необхідно розуміти основні принципи перемикання передач: Включати передачу можна тільки після того, як педаль зчеплення буде повністю вичавлена. Дуже важливо до кінця натискати на неї, в іншому випадку зчеплення дуже швидко зноситься і його необхідно замінити. Переводити важіль з одного положення в інше потрібно плавно, без різких рухів. У процесі ви відчуєте невеликий опір, адже в цей момент під капотом вашого автомобіля відбуваються складні з'єднання різних деталей в редукторі. Якщо перемикання з передачі на передачу буде йти з працею, або в процесі ви почуєте скрегіт, то вичавте зчеплення і включіть нейтральну передачу – швидше за все ви або недостатньо натиснули на ліву педаль, або у вашій машині є якісь неполадки.

Характеристики механічної трансмісії

Правильне перемикання передач дає ряд незаперечних переваг: потужність і ККД автомобіля підвищується, витрата палива знижується, а деталі залишаються в цілості й схоронності. Вміння підбирати правильну передачу для конкретної ситуації може помітно полегшити життя. Наприклад, якщо ви їдете на гору, ні в якому разі не варто включати третю і, тим більше, четверту передачу. Швидше за все, автомобіль затихне десь на середині шляху. А ось на першій або другій швидкості ви легко подолаєте підйом. Рівень масла в трансмісії

Багатьох водіїв цікавить рівень масла в МКПП – адже саме воно відповідає за змащування деталей і їх довговічність. Перевіряти цей показник потрібно кожні 10 тисяч кілометрів. Зробити це можна або в автомайстерні, або самостійно. Заїхавши на естакаду або оглядову яму, необхідно оглянути картер КПП. Для перевірки рівня рідини візьміть коротку палицю або прут і подивіться, чи достатньо масла в холодці отворі. Якщо рідина опустилася нижче його кромки, візьміть шприц для заливки і долийте трансмісійне масло для потрібної ризики.

Переваги і недоліки «механіки»

Плюси МКПП: «Механіка» - це дешева і довговічна деталь, яка прослужить в машині не один десяток років. Простота експлуатації - в механічній коробці дуже складно щось зламати. Характеристики МКПП такі,що завдати катастрофічний шкоду деталі вам навряд чи вдасться. Витрата палива в МКПП приблизно на 15% менше, ніж в «автоматі». Ручне керування більш ефективно: двигун швидше набирає обертів, а, значить, і обігнати попереду їде автомобіль можна куди оперативніше. Можливість запуску автомобіля «поштовху». Маленький вагу і розміри.

Мінуси механічної трансмісії: Складність експлуатації для початківців водіїв. До використання педалі зчеплення і безлічі швидкостей ще потрібно звикнути, і не у всіх виходить це зробити. У міському режимі АКПП часто виявляється більш економної і зручної: водієві не потрібно по сто раз вмикати і вимикати передачі в пробці або на світлофорах. Неправильний вибір передачі може негативно позначитися на терміні експлуатації автомобіля.

Підсумки

Розшифровка абревіатури МКПП далеко не найскладніше з того, з чим доведеться зіткнутися майбутньому водієві. Але доскональне розуміння принципів роботи трансмісії допоможе швидше освоїтися за кермом новачкові. Крім того, це здатне вберегти від ряду негативних наслідків, до яких зазвичай призводить невміння поводитися з МКПП: поломка зчеплення і вихід з ладу інших деталей автомобіля.



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.