Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Діагностика КПП: способи і методи усунення неполадок


Опубликованно 16.12.2018 01:25

Діагностика КПП: способи і методи усунення неполадок

Коробка передач є одним з найбільш важливих агрегатів в будь-якому автомобілі, але як це ні парадоксально, КПП – це часто ігнорований вузол. Результат зазвичай передбачуваний – це різні сторонні звуки, хрусти при перемиканні та інші несправності. Давайте розглянемо, що робити, якщо з КПП щось не так, як виконується діагностика КПП і як ремонтувати коробку. Ця інформація буде корисна для кожного водія. КПП – як і навіщо

Не будемо дуже детально розбирати пристрій і принцип роботи коробки передач, але для розуміння потрібно трохи познайомитися з принципами цього механізму.

Головне завдання коробки передач – передача крутного моменту і потужності силового агрегату в змінюваному діапазоні оборотів. Щоб змінювати цей набір оборотів, застосовуються пари шестерень, які мають різне передавальне відношення – саме за рахунок цього півтори тисячі обертів можуть перетворюватися в обороти провідною пари коліс з підвищенням обертального моменту.

Цей принцип дуже нагадує сучасний велосипед. Для старту використовують малу зірочку, після розгону до певної швидкості переключаються на наступну передачу, де шестерні мають інше передавальне відношення – меншу, щоб їхати швидко, але з меншими зусиллями або оборотами. Перемикань може бути 4, 5 і більше.

Процес передачі обертального моменту в коробці передач здійснюється за допомогою зачеплення шестерень, встановлених на валах. Зараз є двохвальні КПП, трехвальные. Перші мають первинний і вторинний вали. А обертальний момент йде з первинного валу вторинного через проміжний. Шестерні на них постійно зачеплені. Але пари шестерень, крім тієї, яка робоча в даний момент, обертаються без навантаження. Щоб вибрати пару шестерень, існує синхронізатор. З допомогою важеля КПП допомогою вилки перемикання і синхронізаторів підключається та чи інша шестірня до встановленої на веденому валу. Види несправностей механічних трансмісій

Перш ніж намагатися проводити діагностику КПП, потрібно дізнатися, які несправності можуть трапитися з цим вузлом. За рахунок будови механізму поломки мають особливості. Вони діляться на поломки коробки і на несправності механізму перемикання.

Щоб швидко і без особливих витрат відновити роботу КПП, потрібно вміти вчасно виявляти поломки і знати основні способи усунення. Це особливо важливо, якщо КПП поламалася десь в дорозі на трасі.

Зараз існують роботизовані коробки передач. Несправностей даних коробок значно більше, а діагностика КПП «робот» здійснюється за допомогою вбудованої діагностичної системи або за допомогою ПК зі спеціальним софтом.

Як виявити поломку КПП?

Серед найпоширеніших несправностей механічних трансмісій можна виділити наявність сторонніх звуків при встановленій нейтральній передачі, шуми при будь включеній передачі, труднощі з перемиканнями. Також передача може виключатися самостійно. Найпопулярніша несправність – це текти масла.

Щоб виконувати діагностику КПП - ВАЗ або будь-якого іншого автомобіля, потрібно розбиратися в причинах несправностей. Їх кілька. Розглянемо докладно кожну поломку. Шум на нейтральній передачі

Характерний шум з боку КПП при важіль вибору передач в нейтральному положенні говорить про те, що є підвищений знос підшипників, встановлених на ведучому валу. Також причина шуму може полягати в низькому рівні масла в КПП. Масло теж може вже сильно втратити свої характеристики.

Діагностика КПП автомобіля в даному випадку зводиться до перевірки рівня мастила. Для більш повної перевірки доведеться виконати демонтаж коробки, розбирання з наступним дефектовкой. Якщо буде спостерігатися знос підшипників, їх міняють на нові. Запасні частини для КПП окремо можна придбати в магазинах автозапчастин. Шум при перемиканні

Тут зазвичай виявляються деформації і підвищений знос блокуючих елементів, слабка стійкість різьбових з'єднань, зношування синхронізаторів, неповний вижим зчеплення. Діагностику КПП краще всього починати з перевірки зчеплення. Якщо є неповний вижимка, тоді пробують налаштувати сайт або змінюють кошик і диск. Також варто переконатися, що в картері КПП є масло і рівень його в повному порядку. Якщо масла недостатньо, то його доливають. Якщо воно неякісне, то його змінюють. Потім пробують перемикати передачі на заведеному двигуні.

Для більш повної діагностики потрібно знімати КПП і розбирати механізм. Тільки так можна побачити зношені або зламані деталі. Якщо в ході, наприклад, діагностики КПП ВАЗ-2107 з'ясувалося, що несправні синхронізатори, то змінюють зазор між шестірнями і блокуючими кільцями. Також потрібно переконатися, що шестірні не мають ніяких пошкоджень. Шум в процесі роботи КПП

Якщо при роботі коробки передач чується сильний шум або завивання, це говорить про те, що шестірні мають надмірний знос. Також причина може бути в підвищеному зносі синхронізаторів або підшипників. Для того щоб точно з'ясувати несправність, потрібно знімати і розбирати КПП.

Хрускіт і шум може бути різним – постійні звуки або тільки при перемиканні. У першому варіанті звук говорить про велику і серйозну проблему – шестерні мають дефекти або зношені підшипники валів.

Нерідко шум вдається усунути доливанням олії. Зазвичай масло в КПП перевіряють дуже рідко і забувають доливати. Якщо на корпусі є патьоки, то краще перевірити рівень. Зношені деталі замінюють на нові. Шум при роботі КПП ВАЗа – це норма навіть для нового авто. Тому не варто панікувати. Труднощі з перемиканням

В даному випадку при діагностиці КПП потрібно перевірити, не ослабнув трос приводу зчеплення. Іноді є труднощі з перемиканням саме з причини неповного вимикання зчеплення. Ще труднощі викликає знос штока в механізмі перемикання.

Щоб передачі переключалися краще, рекомендується переконатися, що зчеплення повністю вимикається. Також перевіряють, чи немає заїдання шестерень при їх русі. Проводять ретельний огляд системи механізму вибору передач. Важіль перемикання туго ходить

Буває і так, що важіль вибору дуже туго ходить, і для перемикання доводиться докладати надмірних зусиль. Тут все полягає в тому, що недостатньо мастила в КПП – саме масло відповідає за те, як плавно буде працювати коробка. Щоб усунути несправність, треба перевірити рівень і долити, якщо він недостатній.

Висновок

Як видно, діагностика і ремонт КПП більш складні, ніж роботи з будь-яким іншим вузлом автомобіля. У коробці передач все приховано. Для того, щоб знайти несправність і усунути її, потрібно знімати і розбирати вузол. Більшість несправностей можна усунути, долив масла і замінити зношені деталі. Автор: Афанасьєв Юрій 17 Листопада, 2018



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.