Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Авто-новости

Самое свежее из мира автомобилей

Перейти

Автоспорт

В мире авто и мото спорта

Перейти

Автотехника

Все, что связано с ремонтом и эксплуатацией

Перейти

Каталізатор "Соляріса": пристрій, видалення, заміна


Опубликованно 14.02.2019 03:55

Каталізатор

Багато власників цих авто впевнено заявляють, що каталізатор «Соляріса» - це хворе місце цього автомобіля. Є багато машин, де на невеликих пробігах до 100 тисяч кілометрів двигун починає споживати більше кількості олії. Давайте подивимося, як влаштований цей елемент, як проводиться його видалення, заміна та коли потрібно це робити. Каталізатор – що це?

Це каталітичний нейтралізатор відпрацьованих газів. Він встановлений в вихлопної системи автомобіля і покликаний зменшити кількість шкідливих викидів в атмосферу. Основне завдання каталізатора – це відновлення оксидів азоту, а також допалювання чадного газу і недогоревшего палива. Автомобіль оснащується каталізатором, який забезпечує відповідність стандарту ЄВРО-3 і більше.

Як це працює

З курсу хімії відомо, що каталізатор – це речовина, що прискорює або викликає процес якоїсь хімічної реакції, однак саме в реакції не бере. Наприклад, мідь, золото, родій, хром, паладій.

Принцип дії каталізатора "Сорялиса" заснований на цій здатності речовин до прискорення певних реакцій. В даному автомобілі може бути два двигуна - 1,4 і 1,6 літра – каталізатор тут представляє єдине ціле з випускним колектором. Це зроблено для кращого і швидкого прогріву, так як даний елемент може працювати ефективно лише за умови нагрівання більше 300 градусів. Але мінусом цього розташування є як раз ці самі підвищені температури – звідси і невеликий термін експлуатації.

Каталізатор "Соляріса" складається з трьох компонентів. У ньому є три каталітичних перетворювача, на кожне речовина по одному. Вузол зібраний в металевому корпусі, усередині якого "стільниковий" конструкція. Стільники можуть бути металевими, або керамічними – вони покриті речовинами, які прискорюють реакції. Це платина, родій, паладій. Кераміка зараз застосовується частіше, так як вона набагато дешевше, але є і мінус – підвищена крихкість. Щоб стільники обсипалися, вистачить незначного удару. Причини виходу з ладу

Найчастіше каталізатор «Хендай Соляріс» виходить з ладу на автомобілях, що експлуатується в режимі таксі. Двигун працює практично постійно під істотними навантаженнями.

Серед причин виходу з ладу – удари і інші механічні пошкодження. Також до загибелі каталізатора призводить вода – достатньо кількох крапель, щоб стільники обсипалися. До виходу з ладу приводять і різного роду несправності в системі запалювання. Якщо при запуску мотора суміш не горить, то паливо може потрапити в каталізатор, де вибухне і стільники розсиплються.

Також на термін служби каталізатора впливає бензин – неякісне пальне, а також бензин зі спиртом призводить до скорочення каталізатора, антифриз або інші технічні рідини, теж ведуть до виходу елемента з ладу. До смерті каталізатора призводить робота на переобогащенной суміші. Якщо двигун довго працював на холостому ходу, то це істотно знижує термін експлуатації каталізатора аж до повного виходу з ладу. Ознаки несправності

При виході з ладу каталізатора «Сорялиса» звичайно можна замінити, що знизилася максимальна швидкість. Також істотно збільшується витрата палива – це помітить навіть не дуже спостережливий власник. Якщо каталізатор передчасно постарів або вийшов з ладу, запуск двигуна може бути дуже важким, машину важко завести з першого разу. У салоні можна відчувати отруйний запах, потужність значно знижується. В каталізаторі можна чути шум або дзвін. При діагностиці можна спостерігати відповідні помилки. Як усунути несправність?

Заміна каталізатора «Соляріса» може бути виконана одним з декількох шляхів. Простіше, але і дорожче всього придбати нову оригінальну запчастину і встановити її замість тої, що вийшла з ладу. Другий шлях – покупка і установка універсального каталізатора, нічим не відрізняє від оригіналу. Третій варіант вирішення проблеми – видалення каталізатора, монтаж полум'ягасника. Він користується більшою популярністю серед автовласників, так як є самим надійним і недорогим. Як видаляють елемент?

Здавалося б, процедура видалення каталізатора «Соляріса» проста, але виконувати її повинні люди, які володіють навичками і знаннями.

Спочатку спеціально навчені люди позбавляються від датчиків лямбда-зонда. Але це потрібно робити обережно – всередині датчиків кераміка, яка страждає від найменших впливів. Потім ріжуть корпус каталізатора і видаляють всю кераміку, при цьому стежать, щоб всередині нічого не залишилося. Дрібні фракції керамічного наповнювача можуть потрапити в двигун і нанести серйозний збиток. Потім після вибивання механізму очищають всю вихлопну систему.

Далі здійснюється монтаж полум'ягасника. Це пристрій, який нагадує резонатор вихлопної системи. Зазвичай елемент виглядає як металевий перфорований корпус. Всередині деталі маса перегородок. Всередині все заповнено стійким до високих температур наповнювачем. Для чого він потрібен? Він покликаний знизити температуру вихлопних газів, від чого гаситься вібрація і звук.

Потім на завершення операції на автомобіль встановлюють так звану обманку для лямбда-зондів – існують електронні та механічні рішення. Потім залишається тільки налаштувати систему.

Обманка – це міні-комп'ютер, в якому є інформація про токсичності газів. Процесор бере сигнал з першого лямбда-зонда і після обробки відправляє його на блок управління. Інформація повідомляє, що рівень шкідливих викидів нормальний.

Механічна обманка – маленький нейтралізатор у вигляді бронзової втулки, всередині якої напилю керамічна крихта. За допомогою напилення гази допалюються. Даний девайс встановлюється перед другим лямбда-зондом. Таким чином ЕБУ вважає, що каталізатор "Соляріс" 1,6 в нормі і система працює нормально. Висновок

Отже, ми розглянули, що таке каталізатор. Якщо ж даний елемент вийшов з ладу, набагато дешевше його вирізати і встановити полум'ягасник. Перевірено, що після такої операції машина буде краще їхати. А шкоди двигуну не наноситься, і ресурс не знижується. Автор: Афанасьєв Юрій 11 Листопада, 2018



Категория: Обзоры


Написать комментарий

* Содержание комментария не должно содержать ненормативную лексику или отклонятся от норм морали и приличия. HTML-теги не поддерживаются. Комментарии, не имеющие отношения к содержанию новости, будут удаляться. Пользователи, злоупотребляющие терпением администрации, будут блокироваться.